• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הישן על ספסל בשכיבה, האם חשוב שנת קבע?

איש חיל

Well-known member
בדבר השכיח.
מי שישן כמה דקות (לדעת מרן זצ"ל או חצי שעה לאול"צ) על ספסל בבית הכנסת (באמצע המשמר...) בלילה, האם חשוב כשנת קבע.
או שנחשב שנת ארעי, ורק אם ישן על המטה, חשוב שנת קבע.?

נפק"מ לברכות התורה וברכה על נטילת ידיים.
 
כמדומני שבילקו"י כתב לשון של "עולה על מטתו", וא"כ על ספסל לא נחשב כמיטה.
אמנם ראה כאן שהשיב מי שהשיב שנחשב כשינת קבע. (וכמדומני שהובא שם מקור).
(ואגב, כאן כתב הרב העונה שלאו דווקא מיטה אלא ה"ה בספה).
 
ייש"כ.
האם ה"ה אם ישן ע"ג דשא או על הקרקע, כפי שמצוי בל"ג לעומר במירון שיש מחפשים איזה מקום להניח את עצמם למצוא תנומה לישן מעט.
להנ"ל נראה שחשוב שנת קבע?
 
ייש"כ.
האם ה"ה אם ישן ע"ג דשא או על הקרקע, כפי שמצוי בל"ג לעומר במירון שיש מחפשים איזה מקום להניח את עצמם למצוא תנומה לישן מעט.
להנ"ל נראה שחשוב שנת קבע?
אם כוונתו היתה ללכת לישון ולהירדם אז יוצא מהנ"ל כן.
אולי אם התכוון לשכב על הדשא ולנוח כשהוא ער, ונרדם, אז יש לדון.
 
חזור
חלק עליון