בוודאי, מדובר על השיעור השבועי של פרשת וארא תשע"ז.הרב ללוש שם כ' "וכן הראוני שביאר מרן שליט"א בספר השיעור השבועי ח"ג(עמ' קמז)" יש לכם את זה הרב בנימין לוריא
משקין שלא באים מחמת הסעודה לא נפטרים לשיטה זו.אינני מבין לאותם שמברכים על גלידה למה יש שכתבו לפטור מברכה אם היה קידוש כיון דיין פוטר כל סוגי משקים וא"כ יש צד דגלידה היא משקה ונפטר
הרי אנו לא חוששים לצד זה דאל"כ גם בחול נפטור מטעם דאולי זה משקה ומשקים נפטרים
אשמח לביאור
הצג קובץ מצורף 33635
אז למה שקידוש יפטורמשקין שלא באים מחמת הסעודה לא נפטרים לשיטה זו.
אתה יכול להעלות צילום?ביבי"א ח"ה החדש עמוד פא.
הובא כאן. עיי"ש.הדברים הנ"ל נאמרו גם בשיעורו לפני כמה חודשים, והובא כאן באיזהו מקומ'ן.
לא הבנתי את השאלה.אז למה שקידוש יפטור
לא נפטרים
לא נפטרים
הכוונה היא שלא נפטרים בברכת "המוציא" שפוטרת דברים הבאים מחמת הסעודה.אז למה שקידוש יפטור
נכון.הכוונה היא שלא נפטרים בברכת "המוציא" שפוטרת דברים הבאים מחמת הסעודה.
ואמנם יש מקום לדון בדבר, (כמו שהובא בקישור לעיל), כיון שכמו שלא אומרים ש"המוציא פוטר שהכל" אלא ש"פוטר דברים הבאים מחמת הסעודה", ככה גם יין פוטר שאר משקים שנחשבים כטפלים אליו וכו', משא"כ גלידה, ועיין בקישור מה שנידון והובא שם.