• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

גלידה בתוך סעודה

יישר כח
והרי זה דומה למי שבירך שהכל על ביצה לפני הנטילה דאינו מברך על קינוח שהכל [שוקלד וכדומה ] בסעודה
כמו מי שבירך על הסלטים לפני הסעודה שאינו מברך על פיצוחים וכנזכר בפורום באיזהו מקומן
וא"כ גם יין הוי כבירך שהכל
אלא יש לדון האם דווקא מי שטעם מהיין לא יברך אך מי שלא טעם יברך כמו הדין לברכת שהכל אחרי קידוש למי שלא טעם מהיין וכן מסתבר
 
והרי זה דומה למי שבירך שהכל על ביצה לפני הנטילה דאינו מברך על קינוח שהכל [שוקלד וכדומה ] בסעודה
כמו מי שבירך על הסלטים לפני הסעודה שאינו מברך על פיצוחים וכנזכר בפורום באיזהו מקומן
וכאן הבאת דעה נוספת בעניין...
 
אני מנסה להבין
לדברי ההלכה ברורה שבשבת מרן הגר"ע לא היה מברך מה היה טעמו
הרי הוא היה מסתפק אם זה משקה והיין פטר או אוכל והיין לא פטר
וא"כ איך ביום חול היה מברך
וצריך לומר דהספק אולי אין ברכה לפני הסעודה פוטרת קינוח כמו הדיון
וכאן הבאת דעה נוספת בעניין...

הנ"ל וזה צריך בירור
 
והרי מרן זיע"א כתב לנו מפורשות ביבי"א ח"ה החדש עמוד פא. שלא יברכו על גלידה בתוך הסעודה.
איני מבין על איזה הערה התכוונתם
כי לא מצאתי בהערות כאן, שמרן כתב שלא לברך על הגלידה בסעודה, כי כל הנושא בהערות זה גבי ברכה אחרונה בלבד, וזה מודגש כמה פעמים שהנושא גבי ברכה אחרונה
 
חזור
חלק עליון