א.א
Well-known member
יישר כח
והרי זה דומה למי שבירך שהכל על ביצה לפני הנטילה דאינו מברך על קינוח שהכל [שוקלד וכדומה ] בסעודה
כמו מי שבירך על הסלטים לפני הסעודה שאינו מברך על פיצוחים וכנזכר בפורום באיזהו מקומן
וא"כ גם יין הוי כבירך שהכל
אלא יש לדון האם דווקא מי שטעם מהיין לא יברך אך מי שלא טעם יברך כמו הדין לברכת שהכל אחרי קידוש למי שלא טעם מהיין וכן מסתבר
והרי זה דומה למי שבירך שהכל על ביצה לפני הנטילה דאינו מברך על קינוח שהכל [שוקלד וכדומה ] בסעודה
כמו מי שבירך על הסלטים לפני הסעודה שאינו מברך על פיצוחים וכנזכר בפורום באיזהו מקומן
וא"כ גם יין הוי כבירך שהכל
אלא יש לדון האם דווקא מי שטעם מהיין לא יברך אך מי שלא טעם יברך כמו הדין לברכת שהכל אחרי קידוש למי שלא טעם מהיין וכן מסתבר