• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוצאות בחינות הרבנות חשוון תשפ"ה

למה לא ריאלי? כשמרן הרב יצחק יוסף שליט"א הוריד את סף ציון עובר מ65 ל60 זה כן היה ריאלי?! כך גם כאן בהוראת שעה וכדי שלא יהיו קפידות מצד הנבחנים על המערכת, אפשר להוסיף 10 נקודות גם אפשר!
 
מה הקשר
למה לצרף פולטיקה
זה שיש לנבחני המילואים תוספת של 45 דקות מסיבות ידועות לא אומר על ציון
יש גם תוספת של נקודות
וגם אפשרות של יציאה לשירותים בשעה שלכל השאר אסור. להם מותר.
וגם הארכת זמן.
אז על הארכת זמן החרשתי.
אבל מה הקשר יציאה לשירותים.. ותוספת נקודות..
חוסר הוגנות וחוסר צדק משוע!!!
 
למה לא ריאלי? כשמרן הרב יצחק יוסף שליט"א הוריד את סף ציון עובר מ65 ל60 זה כן היה ריאלי?! כך גם כאן בהוראת שעה וכדי שלא יהיו קפידות מצד הנבחנים על המערכת, אפשר להוסיף 10 נקודות גם אפשר!
הורדת הרף הייתה לכולם
ולא רק ל...
 
משהו סיפר לי שבעבר הגישו בגץ על הרבנות, והם פסקו שהם יהיו חייבים לשלוח מייל במקרה של איחור בתוצאות.
דבר ראשון מה זה עוזר ששולחים מייל, ודבר שני הם גם שלחו את המייל חודשיים אחרי.
פניות הציבור לא עושים כלום, וגם לא מבקר המדינה.
היום נרשמתי לבחינה נוספת על נושא אחר, ובתקווה שעד שאני יעשה את המבחן יהיו תוצאות מהמבחן של מועד "חשון"
הנושא הזה כואב ממש.
 
הורדת הרף הייתה לכולם
ולא רק ל...
כן אבל מצב כזה של עיכוב כל כך ממושך בפרסום התוצאות, דבר שגרם לרבים מהנבחנים ללוט בערפל האם להיבחן שוב, או להתחיל נושא חדש, ואם ח"ו לבסוף לא עברו את המבחן ועבר זמן רב ולא חזרו על הלימוד וקשיא עתיקתא מחדתא וכו'... ולכן ראויים וזכאים לכך דוקא אלו שנבחנו בתקופה זו, וזה לא שייך לכלל הנבחנים בעבר.
 
חושב שכל הדיבורים להוסיף נקודות מכל סיבה שהיא אינה נכונה ואינה צודקת כלל!!!

גם אם יש תקופה קשה ומאתגרת (ולמי אין...) נבחן מגיע ולומד על דעת כן.

ובלי פוליטיקא וכמי שיש לו לא מעט קרובים מאוד וחברים לרוב שמשרתים במילואים וגם נבחנים תוך כדי המילואים
בכ"ז אני חושב שלא צריך להוסיף נקודות מכל סיבה.

כי הנבחן החליט מרצונו ללכת לשרת
וכי אברך שעול הפרנסה הורע ע"י המעונות ושלל הגזירות הקשות והנוראות לא נמצא במצבי לחץ? אולי גם להם יוסיפו נקודות?
אז אני לא מבקש את זה

כי אני חושב שנבחן צריך ללמוד טוב ולהבחן ואם יש דבר הטורדו מכך מרצונו או שלא יש מועדיםם אחרים
ובסך הכל הוא עושה את מה שרצה (אם זה מילואים אם זה ללמוד כאברך עם כל העול, ב"ה שזכיתי להיות מהקבוצה השניה)
 
ערב חג מתן תורתינו - חג שמח לכולם!
נראה שהשגיאה שבגללה התוצאות לא מגיעות היא טעות בהקלדת התאריך הלועזי של המבחן, המבחן היה ב4 לחודש ה11 למנינם היינו - 4.11.24, בטעות הוזן התאריך באופן הבא 11.4.24 (וכפי שמקובל להזין את התאריכים בארה"ב היינו שהיום בחודש והחודש הפוכים מכפי הנהוג כאן) וגרם לתקלה כאילו המבחן היה ב11 לחודש ה4 היינו ג' ניסן תשפ"ד - תבדקו את מה שאני כותב.
באשר ע"כ ובהיות שהכל היום מבוסס על מחשבים חסרי בינה אנושית, גרם הנ"ל לתקלות חמורות באפשרות לנהל לבדוק ולדוור את המבחנים
בשורות טובות לכולם
 
ערב חג מתן תורתינו - חג שמח לכולם!
נראה שהשגיאה שבגללה התוצאות לא מגיעות היא טעות בהקלדת התאריך הלועזי של המבחן, המבחן היה ב4 לחודש ה11 למנינם היינו - 4.11.24, בטעות הוזן התאריך באופן הבא 11.4.24 (וכפי שמקובל להזין את התאריכים בארה"ב היינו שהיום בחודש והחודש הפוכים מכפי הנהוג כאן) וגרם לתקלה כאילו המבחן היה ב11 לחודש ה4 היינו ג' ניסן תשפ"ד - תבדקו את מה שאני כותב.
באשר ע"כ ובהיות שהכל היום מבוסס על מחשבים חסרי בינה אנושית, גרם הנ"ל לתקלות חמורות באפשרות לנהל לבדוק ולדוור את המבחנים
בשורות טובות לכולם
הלווי שזה נכון, כי אם כן במבחן הבאה התוצאות יגיעו בזמן.
אם כי גיסי נבחן במועד אב שנה שעברה וקיבל את התוצאות רק בסוף אדר, קצת קשה לקבל כל פעם תרוצים.
חבל שההתנהלות כזו, זה לא שהמבחנים בחינם...
 
חושב שכל הדיבורים להוסיף נקודות מכל סיבה שהיא אינה נכונה ואינה צודקת כלל!!!

גם אם יש תקופה קשה ומאתגרת (ולמי אין...) נבחן מגיע ולומד על דעת כן.

ובלי פוליטיקא וכמי שיש לו לא מעט קרובים מאוד וחברים לרוב שמשרתים במילואים וגם נבחנים תוך כדי המילואים
בכ"ז אני חושב שלא צריך להוסיף נקודות מכל סיבה.

כי הנבחן החליט מרצונו ללכת לשרת
וכי אברך שעול הפרנסה הורע ע"י המעונות ושלל הגזירות הקשות והנוראות לא נמצא במצבי לחץ? אולי גם להם יוסיפו נקודות?
אז אני לא מבקש את זה

כי אני חושב שנבחן צריך ללמוד טוב ולהבחן ואם יש דבר הטורדו מכך מרצונו או שלא יש מועדיםם אחרים
ובסך הכל הוא עושה את מה שרצה (אם זה מילואים אם זה ללמוד כאברך עם כל העול, ב"ה שזכיתי להיות מהקבוצה השניה)
לא מבין מה כל כך קשה להבין בתוספת נקודות, ראשית כל דברי אינם אלא למי שהגיע לציון גבולי ולא לכל אחד (דרך משל מי שאמור לקבל ציון 40 וכד' (ח"ו) פשיטא שאין טעם להוסיף נקודות וגם לא שייך, אך מי שאמור היה לקבל 55 פחות או יותר, ומאחר ולא היה יכול להיבחן על אותו נושא במועד שלאחריו, וזאת בשל עיכוב בתוצאות (והוא היה בספק אם עבר, ויש הרבה שלמרות שהתכוננו טוב למבחן, פעמים מכל מיני סיבות תשובותיהם במבחן לא שיקפו את ידיעותיהם האמיתיות), וכעת לאחר שעברו חודשים רבים, קשה לחזור על החומר הקודם (אם לא עבר את הבחינה ח"ו), ולכן מן הראוי להעבירם. ולכן כל הטענות הנ"ל לא שייכות למקרה דידן. מקווה שהדברים מובנים, דו"ק!
 
לא מבין מה כל כך קשה להבין בתוספת נקודות, ראשית כל דברי אינם אלא למי שהגיע לציון גבולי ולא לכל אחד (דרך משל מי שאמור לקבל ציון 40 וכד' (ח"ו) פשיטא שאין טעם להוסיף נקודות וגם לא שייך, אך מי שאמור היה לקבל 55 פחות או יותר, ומאחר ולא היה יכול להיבחן על אותו נושא במועד שלאחריו, וזאת בשל עיכוב בתוצאות (והוא היה בספק אם עבר, ויש הרבה שלמרות שהתכוננו טוב למבחן, פעמים מכל מיני סיבות תשובותיהם במבחן לא שיקפו את ידיעותיהם האמיתיות), וכעת לאחר שעברו חודשים רבים, קשה לחזור על החומר הקודם (אם לא עבר את הבחינה ח"ו), ולכן מן הראוי להעבירם. ולכן כל הטענות הנ"ל לא שייכות למקרה דידן. מקווה שהדברים מובנים, דו"ק!
זה לא קשה להבין בתוספת.
כתבתי שאני לא מבין את מי שרוצה להוסיף גם אני עשיתי מבחן ומחכה לתשובה ואם לא עברתי חוזרים על החומר ונבחנים שוב (אם לא ניתן לערער)
א"א להקל על הנבחנים כ"כ בסוף אלו צריכים להיות רבני הדור הבא!!!

גם ככה הורידו את הציון מ - 65 ל - 60 (אם כבודו יודע) ובנוסף להעביר כל נבחנן ב - 40 בטענה שהיה יכול לעבור לולא אונס וכדו' ?
זו טענה שוטיתי וחסרת הגיון וגם לא תביא לתוצאות של עיקרי המבחן לדעת מי יודע טוב

ואם יתחילו להתחשב באונסים חסל סדר מבחנים. זה בא בכדו זה בא בחביתו.
על כן טוב עושים שאין התחשבות (ואפיי' אם יש רק למילואים או לדברים אחרים זה חסר שכל והיגיון)
 
זה לא קשה להבין בתוספת.
כתבתי שאני לא מבין את מי שרוצה להוסיף גם אני עשיתי מבחן ומחכה לתשובה ואם לא עברתי חוזרים על החומר ונבחנים שוב (אם לא ניתן לערער)
א"א להקל על הנבחנים כ"כ בסוף אלו צריכים להיות רבני הדור הבא!!!

גם ככה הורידו את הציון מ - 65 ל - 60 (אם כבודו יודע) ובנוסף להעביר כל נבחנן ב - 40 בטענה שהיה יכול לעבור לולא אונס וכדו' ?
זו טענה שוטיתי וחסרת הגיון וגם לא תביא לתוצאות של עיקרי המבחן לדעת מי יודע טוב

ואם יתחילו להתחשב באונסים חסל סדר מבחנים. זה בא בכדו זה בא בחביתו.
על כן טוב עושים שאין התחשבות (ואפיי' אם יש רק למילואים או לדברים אחרים זה חסר שכל והיגיון)
"להעביר כל נבחן ב - 40"! נו באמת זה מה שאמרתי?! הבאתי דוגמא של ציון גבולי כ - 55! ולגביך שאתה לוקח הכל בקלי קלות וקל לך לחזור על החומר (אם תכשל ח"ו) לאחר 7 חודשים של הפסק, ולדידך לא שייך קשיא עתיקתא מחדתא, מה לעשות שרוב הנבחנים הם ממוצעים וקשה להם לחזור אחרי הפסק כל כך גדול, ודין גרמא בעיכוב התוצאות.
ומה קשור שעתידים להיות רבני הדור הבא?! וכי סלקא דעתך שמי שעבר את כל המבחנים בהצלחה, ולא יחזור על החומר, יהא מורה הוראות מוצלח? פשיטא שהכל תלוי בשינון וחזרה וכו', ויש נבחנים שיעברו בקושי את המבחן, אך בזכות עמלם יראו ברכה ויהיו מורי הוראות בישראל, וידוע ומפורסם שהמבחן אינו משקף במאת האחוזים את ידיעת הנבחן באותו נושא וכנ"ל בדברי בהערה הקודמת.
ודע לך שכל כוונתי היא להסיר את התרעומות על מחלקת המבחנים ברבנות הראשית, כי אין ספק שמי שלא עבר את המבחנים הנ"ל ח"ו, יבוא מיד בטענות חזקות וכפי שהזכרנו (כמובן מי שקיבל ציון גבולי וכנ"ל). ולכן טוב יעשו (ואם כבר נעשה אני מקווה שכך נעשה), להתחשב בדבר דמלתא בטעמא הוא!
 
חזור
חלק עליון