• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ברכה על אכילה ביום כיפור

מרן השבוע בשיעור ביזדים בתחילת השיעור פתח בענין אדם שאוכל ביוה"כ ונראה שמסקנתו שאם שואלים מה הדין לא לענות לא . גם בילקוט יוסף ימים נוראים בסוף עמוד תרפה דיבר בזה אם תקנו לברך על ברכת הנהנין וכתב לחלק בין יוה"כ לשאר צומות ע"פ דברי הרא"ה והריטב"א שביוה"כ לא מברך כלל ובשאר צומות מברך כך נראה מדבריו (כ"ז כתוב למטה) . אומנם בהמשך למעלה עמוד תשסד כתוב לענין יעלה ויבוא בברכת המזון אם כך נראה שכן מברך , וגם בחזון עובדיה ימים נוראים עמוד ש"ח אותו דבר כתוב לענין יעלה ויבוא .
רצינו לדעת מה דעת מרן יברך או לא יברך . כי גם בילקוט יוסף למעלה וגם בחזו"ע לא הוזכר הפלפול של הרא"ה והריטב"א לחלק בין יוה"כ לשאר הצומות. אשמח מאוד לקבל תשובה בענין זה. תודה רבה !!!
 
חזור
חלק עליון