• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חידה: איך יתכן שאדם אכל חתיכת קרש, ומתחייב חטאת?

משנה בזבחים מה ע''ב, לשי' ת''ק דחייבין על עצים משום טומאה.
תשובה מדוייקת!
וביתר פירוט:
המשנה בזבחים מה: אומרת: "דברים שאין חייבים עליהם משום פיגול חייבין עליהן [כרת במזיד וחטאת בשגגה] משום נותר ומשום טמא חוץ מן הדם ר' שמעון מחייב בדבר שדרכן לאכול אבל העצים והלבונה והקטורת אין חייבין עליו משום טומאה:
ופרש"י: ורבנן פליגי עלה [דר"ש]
כדמרבינן להו מכל הבשר יתירא לרבות עצים ולבונה [שהאוכלן במזיד בכרת, ובשגגה - חטאת]:
 
בשוגג ואז מביא חטאת
השאלה מה הקשר - כי אכל ביוה"כ זה לא באוכל חצץ וקרשים, אלא באוכל דבר הראוי לאכילה.
מותר לאכול ביום הכיפורים דבר שאינו מאכל כלל, כעפר וקרשים וכו', מכיון שמאכל כזה לא זן את הגוף, ואין זה סותר למצות התענית ביום הכיפורים (ט"ז או"ח סי' תריב ס"ק ו).
 
חזור
חלק עליון