יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה
העירו כמה אחרונים שהתיבות "ותראה היבשה" לכאורה מיותרות, שהרי אם אין מים ודאי שיש יבשה. ותירץ האמרי שפר (הובא במעינה של תורה), שזה רמז לתנאי שהתנה הקב"ה עם הים שייקרע בקריעת ים סוף, וכן כתבו האלשיך והתפארת יהונתן (לר' יונתן אייבשיץ) והפה קדוש (לר' יצחק מוולאז'ין) [והוסיף האלשיך שלכן נרמז ביום השלישי, כיון שקריעת ים סוף הייתה באלף השלישי].
וכן כתב בקצרה רבינו בחיי (שמות כו, כז) על הפסוק וישב הים לפנות בוקר לאיתנו, "ועל דרך המדרש לאיתנו, לתנאו, וכן רמז בבראשית "ותראה היבשה", כלומר במים". מיהו בהמשך דבריו כתב רבינו בחיי שהתנאי נעשה ביום השני, ולכאורה זו סתירה שהרי "ותראה היבשה" נאמר ביום השלישי.
העירו כמה אחרונים שהתיבות "ותראה היבשה" לכאורה מיותרות, שהרי אם אין מים ודאי שיש יבשה. ותירץ האמרי שפר (הובא במעינה של תורה), שזה רמז לתנאי שהתנה הקב"ה עם הים שייקרע בקריעת ים סוף, וכן כתבו האלשיך והתפארת יהונתן (לר' יונתן אייבשיץ) והפה קדוש (לר' יצחק מוולאז'ין) [והוסיף האלשיך שלכן נרמז ביום השלישי, כיון שקריעת ים סוף הייתה באלף השלישי].
וכן כתב בקצרה רבינו בחיי (שמות כו, כז) על הפסוק וישב הים לפנות בוקר לאיתנו, "ועל דרך המדרש לאיתנו, לתנאו, וכן רמז בבראשית "ותראה היבשה", כלומר במים". מיהו בהמשך דבריו כתב רבינו בחיי שהתנאי נעשה ביום השני, ולכאורה זו סתירה שהרי "ותראה היבשה" נאמר ביום השלישי.

