ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
לגבי המאמר של הרב אהרונוב: (את המאמר השני לא קראתי)סתם ויש - דעת מרן להחמיר כדעת היש
כנראה כב' קרא רק את הסיפא? ברישא הביא גם מחכמי הספרדים בני דורו של מרן ז"ל שס"ל הכי.ורק הביא שיש כמה [אשכנזים] שסברו אחרת, והם הש"ך, והמשנ"ב, והעולת שבת, והתוספת שבת וכו'.
ואשר על כן מה עושים כשמרן ז"ל לא הכריע? ומה דעת מרן ז"ל למעשה כשהוא עצמו לא הכריע?
ולא בדקתי כל המראי מקומות שהובאו, רק עברתי מקופיא ממש. ויודעני שזו פלוגתא גדולה בפוסקים.ולכן לדעתם יש לחוש, אבל לא שכן דעת השו"ע.
אולי הרב יודע איזה ספר יצא לקראת ההילולא של מרן מלכא??תודה רבה אפשר גם את שאר החלקים של הביאור בבקשה?
לא קראתי עדיין את המאמרים, אבל אם אלו ההוכחות, יש בזה משום חשש ביטול תורה, בין של הכותב ובין של הקורא.ראה מש"כ בשורה לפני כן שהביא שכך דעתם.
הצג קובץ מצורף 10139
והיינו שהם סוברים שהוא לא הכריע, ולכן לדעתם יש לחוש, אבל לא שכן דעת השו"ע.
מה קשור אם באותה תקופה פשטו הוראותיו וכלליו או לא? דעת החכמים הנזכרים בדעת מרן ז"ל שבכה"ג הוא מרן עצמו ז"ל לא הכריע.בזמנו של מרן, בפרט בתקופת החכמים הנזכרים, לא פשטו עדיין הוראותיו בכל וכל שכן לא הכללים,
איפה ראית שמרן ז"ל אמר כלל זה?כשאת הכלל הזה הוא עצמו אמר
איזה ספר של מי? יש כמה ספרים שיצאו היום (חמישי) וביום ראשוןאולי הרב יודע איזה ספר יצא לקראת ההילולא של מרן מלכא??