Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
יש שני מאמרים חזקים מאוד של הרב אהרונוב ושל הרב ישראל אליהו שמאריכים בראיות רבות מדברי עשרות פוסקים שסתם ויש - דעת מרן להחמיר כדעת היש, ודברי מרן זצ"ל ובנו שליט"א צע"ג ליישב מכל הראיות הרבות שהביאו.
לגבי המאמר של הרב אהרונוב: (את המאמר השני לא קראתי)
אני לא חושב שזה בדיוק מה שנכתב שם...
לפי איך שהבנתי הוא רוצה לומר שהשו"ע לא הכריע באופן גמור כדעת הסתם, ולכן אנחנו נצטרך לחוש לדעת היש, אבל לא שדעת השו"ע שצריך לחוש לדעת היש, שכן אז היה כותב שיש לחוש לסברא זו. (וראה מש"כ בסיכום בסוף המאמר).
ורק הביא שיש כמה [אשכנזים] שסברו אחרת, והם הש"ך, והמשנ"ב, והעולת שבת, והתוספת שבת וכו'.
(הוא כותב שבמאמרו הקודם הוא הביא עוד אחרונים רבים שכתבו כן, ולא ראיתי מאמר זה. עכ"פ, ראה במצורף והבן [אם לש"ש אתה חותר]).
כנראה כב' קרא רק את הסיפא? ברישא הביא גם מחכמי הספרדים בני דורו של מרן ז"ל שס"ל הכי.
ואגב, מה בכך שהם פוסקים מבני אשכנז שס"ל הכי, סו"ס כך דעתם בדעת מרן ז"ל.
במאמר השני שהובא שם מהרב ישראל אליהו הביא רבים מרבותינו האחרונים שס"ל שיש לחשוש לויש, עיי"ש.