• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טעיות בשולחן ערוך

תודה
מהי העידכון היותר חדש מהאור חדש?
הקובץ אינו יכול להעלות לפורום כי הוא שוקל הרבה. כל המעוניין במהדורה מעודכנת יכול לפנות אלי למייל בכל עת ובכל שעה, ואשלח בשמחה.
(בכל חודש נוספים עשרות עמודים בספר, ומאות או אלפי שיטות חדשות, מומלץ להשתמש רק במעודכנות).
 
מצורף מאמר קצר שכתבתי היום בנושא
זעזוע עמוק וחלחלה נוראה תקפה אותי מלראות את סגנון דבריך!!!
כאילו ולמרן השו"ע היו טעויות בהבנה וכדו'...
וגם אם אכן כוונת ראבי"ה עצמו היתה לדבר אחר ממה שהבין הב"י, מקובלנו מרבותינו כי לכך כיוונוהו מן השמיים.
ובלא"ה אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שנה, עאכ"ו על דעת מרן השו"ע.

חזור בך בן אדם! חזור בך!!!!
 
זעזוע עמוק וחלחלה נוראה תקפה אותי מלראות את סגנון דבריך!!!
כאילו ולמרן השו"ע היו טעויות בהבנה וכדו'...
וגם אם אכן כוונת ראבי"ה עצמו היתה לדבר אחר ממה שהבין הב"י, מקובלנו מרבותינו כי לכך כיוונוהו מן השמיים.
ובלא"ה אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שנה, עאכ"ו על דעת מרן השו"ע.

חזור בך בן אדם! חזור בך!!!!
לא מוצדק, דבריו לפום ריהטא נכונים
הוא לא טוען לטעות מצד הבנה דברי הראבי"ה, אלא לטעות מצד העתקה מקוטעם ע"י המרדכי
ועל כגון זה ודאי נאמר הכלל שאילו מרן היה רואה

כמובן שכדי להיות בטוח בזה צריך לעיין הדק היטב, אבל אם המעיין המתגבר עיין בזה והוא רוצה לכתוב ככה, מה הבעיה? [את כותרת המאמר בכל זאת כן הייתי מציע לשנות למשהו קצת יותר מעודן]
 
לא מוצדק, דבריו לפום ריהטא נכונים
הוא לא טוען לטעות מצד הבנה דברי הראבי"ה, אלא לטעות מצד העתקה מקוטעם ע"י המרדכי
ועל כגון זה ודאי נאמר הכלל שאילו מרן היה רואה

כמובן שכדי להיות בטוח בזה צריך לעיין הדק היטב, אבל אם המעיין המתגבר עיין בזה והוא רוצה לכתוב ככה, מה הבעיה? [את כותרת המאמר בכל זאת כן הייתי מציע לשנות למשהו קצת יותר מעודן]
זו לא פעם ראשונה.
עברתי אתמול עד לשעות הקטנות של הלילה על הרבה מדבריו,
הזעזוע שחשתי מטורף.
גם אם דבריו נכונים - לא בסגנון שהוא כותב (כמו שהדגשתי בהודעה הראשונה), לא בצורת הגשת הדברים, ולא למהר ולהגיע למסקנות!!! לא!!!!!


ואדרבה, מעלעול בין בתרי הפורום נראה כי יש להרב @כמעיין המתגבר מעריצים בין רחבי הפורום
אשמח אם אי מי ייקח את הדברים שלו המפוזרים כאן בפורום ויביאם קמיה אדם גדול, והיה אם יורה כי אין בזה בעיה והתנהלותו נכונה, אף אני אענה את חלקי בבקשת המחילה, ואדרבה אם אכן כן הוא אני ראשון להיות מגדולי תלמידיו של הרב @כמעיין המתגבר .
 
זו לא פעם ראשונה.
עברתי אתמול עד לשעות הקטנות של הלילה על הרבה מדבריו,
הזעזוע שחשתי מטורף.
גם אם דבריו נכונים - לא בסגנון שהוא כותב (כמו שהדגשתי בהודעה הראשונה), לא בצורת הגשת הדברים, ולא למהר ולהגיע למסקנות!!! לא!!!!!


ואדרבה, מעלעול בין בתרי הפורום נראה כי יש להרב @כמעיין המתגבר מעריצים בין רחבי הפורום
אשמח אם אי מי ייקח את הדברים שלו המפוזרים כאן בפורום ויביאם קמיה אדם גדול, והיה אם יורה כי אין בזה בעיה והתנהלותו נכונה, אף אני אענה את חלקי בבקשת המחילה, ואדרבה אם אכן כן הוא אני ראשון להיות מגדולי תלמידיו של הרב @כמעיין המתגבר .
ידידי היקר.
יש כאן שני דברים. א' עצם הנידון האם דברי השו"ע קיימים אף במקומות שודאי היה חוזר בו - נידון זה כבר התוכחו בו רבים, והאומר שאמרינן שהשו"ע היה חוזר בו - אין מזניחין אותו. מי שרוצה לחלוק, זכותו.
ב' לא עצם הענין אלא הניסוחים - בזה בריש דרכי הייתי כותב בצורה חריפה ופסקנית, כדרך הצעירים, ועם הזמן עידנתי הלוך ועדון את כל דברי, (מקוה שקראת את דברי במהדורות המעודכנות!). בענין הכותרת של המאמר כבר העירני אדם גדול שלא יאה לכתוב כך בתור כותרת רעשנית, וחוזרני בי.
 
ידידי היקר.
יש כאן שני דברים. א' עצם הנידון האם דברי השו"ע קיימים אף במקומות שודאי היה חוזר בו - נידון זה כבר התוכחו בו רבים, והאומר שאמרינן שהשו"ע היה חוזר בו - אין מזניחין אותו. מי שרוצה לחלוק, זכותו.
ב' לא עצם הענין אלא הניסוחים - בזה בריש דרכי הייתי כותב בצורה חריפה ופסקנית, כדרך הצעירים, ועם הזמן עידנתי הלוך ועדון את כל דברי, (מקוה שקראת את דברי במהדורות המעודכנות!). בענין הכותרת של המאמר כבר העירני אדם גדול שלא יאה לכתוב כך בתור כותרת רעשנית, וחוזרני בי.
את הכותרת כמדומני שאפשר לתקן, וטוב מאוחר מלעולם לא!
גם לגבי עצם הנידון ברור ופשוט כי לא כל אחד רשאי לומר כי אם היה רואה היה חוזר בו, ובלא"ה כל מקום נידון לגופו - ואין איתנו כעת המקום והזמן להתחיל לדון על הכל.
הניסוחים, אפילו המעודכנים, עדיין טעונים שיפור, ואם כי התעדנו ממה שהיה מתחילה אכתי יש לאן להתקדם,
ולזאת דברתי, כי העמל בתורה ובדברי הפוסקים ראשונים ואחרונים לומד מתוך דבריהם איך לכתוב ואיך יאה לכתוב, ותמהני על אותו תלמיד שקרא הרבה ושנה הרבה (עי' שבת יג) ועכ"ז לא נזהר! ובזה תמיהתי בעינה אף אחר משנה אחרונה.
 
חזור
חלק עליון