במחילה אבל ב' ההקלטות לא דומות כלל!הקלטה של חכם אברהם רפול בקטע זכרנו לחיים שהוא לחן דומה לברכת כהנים
ההקלטה הראשונה באמת מנגינה לא מוכרת, אבל המנגינה של ברכת כוהנים של נר גאון זו המנגינה שכווווווולם עושים בברכת כוהנים עם ניואנסים טיפה שונים
במחילה אבל ב' ההקלטות לא דומות כלל!הקלטה של חכם אברהם רפול בקטע זכרנו לחיים שהוא לחן דומה לברכת כהנים
אם לא נוח לך עם זה, אתה יכול לעבור להתפלל בבית כנסת אחר.מבטיח לך שאף אחד לא כיוון יותר בזכות אריכות הזאת, אלא הסתכלו יותר בשעון שלהם!
מוכרת מאוד!ההקלטה הראשונה באמת מנגינה לא מוכרת
פי 12הם פי 2 זמן מהמרוקאי
איך מסביר כב' את המציאות שבבתי הכנסת הירושלמי סיימו את התפילות שעות לפני המרוקאים?פי 12
וכמהר"י משאש בשו"ת מים חיים (ח"א סי' קנז) יצא נגד מנהג מרוקו זה, וכתב דהוא מגונה מאוד, יעו"ש.ואם אתה מדבר על המרוקאנים, המנגינה שהם עושים בנקדישך זה יותר טוב??? אומרים נא נא נא עד סוף היום ולא גומרים ועוד נהנים מזה [ושמעתי השנה ממשה לוק שתיקנו מנגינה זו במקומות שלא היה להם שופר היו עושים 100 פעמים נא נא], ומה נעשה להם? אם הם נהנים מזה מה אכפת לי?
הרב מוצפי על המנגינות הנ"ל בתפילה וכו'ואם אתה מדבר על המרוקאנים, המנגינה שהם עושים בנקדישך זה יותר טוב??? אומרים נא נא נא עד סוף היום ולא גומרים ועוד נהנים מזה [ושמעתי השנה ממשה לוק שתיקנו מנגינה זו במקומות שלא היה להם שופר היו עושים 100 פעמים נא נא], ומה נעשה להם? אם הם נהנים מזה מה אכפת לי?
מצחיקהרב מוצפי על המנגינות הנ"ל בתפילה וכו'
כוונתי היתה למנהג מרוקו על מה שמוסיפים כן בתפילה, ואם הזמירות הוו הפסק שא ק"ו בעצמך בקדושה
מעניין מה יאמרו על על הסחיבות שעושים בבקשות, ומי שסוחב יותר עד כלות הנשימה כולם מתפעלים ממנו, אבל בברכת כהנים שבאותה העת אפשר לכוון יברכך בממון וכו' (וכמו שיצא איזה עלון נחמד עם ביאור יפה), שאפשר לכוון דוקא בברכת כהנים שעושים באריכות ולא במהירות. על זה יבואו להתלונן, אתמהה.זה נאמר על התפילה בלחש שיתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, לא על כל המריחות שבתפילה. לדוגמא החזן מקריא את הברכת כהנים יברככככככככככככככך, למה????????? מה עשינו לך??? במה זה מחזק את הקירבת השם????? להיות פסיבי ולשמוע אותך להאריך כל מילה, וכן לגבי הפיוטים הירושלמים שהם לא כל כך תענוג למי שלא בקיאים, ורק אחד מהקהל אומר אותה במריחה גדולה !! וכל הציבור לא נענה ולא מרגיש יותר קירבה לשם בזכות זה, ובפרט אם החזן הוא לא הכי הכי... ! מה שאין כן פיוטים המרוקאים שכולם ביחד אומרים אותם, וחוץ מזה שהמנגינות ממש נעימות !
לא קרב זה אל זה כלל. הקדושה בחזרת הש"ץ מה שייך בה הפסק?כוונתי היתה למנהג מרוקו על מה שמוסיפים כן בתפילה, ואם הזמירות הוו הפסק שא ק"ו בעצמך בקדושה
חשבתי שתבין לבד...
לא נאה לחכם דכוותך לשאול כדבר הזה.לא קרב זה אל זה כלל. הקדושה בחזרת הש"ץ מה שייך בה הפסק?
בבקשות הולכים על דעת כן...מעניין מה יאמרו על על הסחיבות שעושים בבקשות, ומי שסוחב יותר עד כלות הנשימה כולם מתפעלים ממנו, אבל בברכת כהנים שבאותה העת אפשר לכוון יברכך בממון וכו' (וכמו שיצא איזה עלון נחמד עם ביאור יפה), שאפשר לכוון דוקא בברכת כהנים שעושים באריכות ולא במהירות. על זה יבואו להתלונן, אתמהה.
(רק שיש לחוש לצער הכהנים... לא להגזים יותר מידי)
גם לבהכנ"ס הולכים על דעת כן, כי כן עושים ברוב הבתי כנסיות, רק במניני החפרים הממהרים הכל זריז ומהיר, אם ירצה ילך לשם.בבקשות הולכים על דעת כן...
כנראה כוונתו דהוי הפסק לחזן שהוא באמצע תפילת עמידה.לא קרב זה אל זה כלל. הקדושה בחזרת הש"ץ מה שייך בה הפסק?
פשוט וברורכנראה כוונתו דהוי הפסק לחזן שהוא באמצע תפילת עמידה.
ידוע שאיזה אחד האריך שחכם שלום נשא כפיים וגער בו חכם שלום(רק שיש לחוש לצער הכהנים... לא להגזים יותר מידי)