לאן ממהרים???

הקלטה של חכם אברהם רפול בקטע זכרנו לחיים שהוא לחן דומה לברכת כהנים
במחילה אבל ב' ההקלטות לא דומות כלל!
ההקלטה הראשונה באמת מנגינה לא מוכרת, אבל המנגינה של ברכת כוהנים של נר גאון זו המנגינה שכווווווולם עושים בברכת כוהנים עם ניואנסים טיפה שונים
 
ההקלטה הראשונה באמת מנגינה לא מוכרת
מוכרת מאוד!
עיקר האריכות ומשיכת המילים בימים נוראים היא רק בזכרנו לחיים, ברכת כהנים, ואוחילה לאל, וזה בא מהמקובלים המכוונים.

למיטב הבנתי הנידון הוא על בתי כנסיות שכל תפילתם ארוכה ונמשכת, שישנם כאלו שזה מכביד עליהם...
 
ואם אתה מדבר על המרוקאנים, המנגינה שהם עושים בנקדישך זה יותר טוב??? אומרים נא נא נא עד סוף היום ולא גומרים ועוד נהנים מזה [ושמעתי השנה ממשה לוק שתיקנו מנגינה זו במקומות שלא היה להם שופר היו עושים 100 פעמים נא נא], ומה נעשה להם? אם הם נהנים מזה מה אכפת לי?
וכמהר"י משאש בשו"ת מים חיים (ח"א סי' קנז) יצא נגד מנהג מרוקו זה, וכתב דהוא מגונה מאוד, יעו"ש.
 
ואם אתה מדבר על המרוקאנים, המנגינה שהם עושים בנקדישך זה יותר טוב??? אומרים נא נא נא עד סוף היום ולא גומרים ועוד נהנים מזה [ושמעתי השנה ממשה לוק שתיקנו מנגינה זו במקומות שלא היה להם שופר היו עושים 100 פעמים נא נא], ומה נעשה להם? אם הם נהנים מזה מה אכפת לי?
הרב מוצפי על המנגינות הנ"ל בתפילה וכו'
 

קבצים מצורפים

  • הרב מוצפי על הזלזול והמנגינות בתפילה.zip
    1.9 MB · צפיות: 11
תמיד מרן זי"ע היה מעורר על טורח ציבור
אמנם אין למהר יותר מידי שהרי עיין במרן בשו"ע שפוסק שיתפלל בנחת ולא במרוצה
לכן יתפלל בנחת אבל ללא טורח ציבור מיותר
 
זה נאמר על התפילה בלחש שיתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, לא על כל המריחות שבתפילה. לדוגמא החזן מקריא את הברכת כהנים יברככככככככככככככך, למה????????? מה עשינו לך??? במה זה מחזק את הקירבת השם????? להיות פסיבי ולשמוע אותך להאריך כל מילה, וכן לגבי הפיוטים הירושלמים שהם לא כל כך תענוג למי שלא בקיאים, ורק אחד מהקהל אומר אותה במריחה גדולה !! וכל הציבור לא נענה ולא מרגיש יותר קירבה לשם בזכות זה, ובפרט אם החזן הוא לא הכי הכי... ! מה שאין כן פיוטים המרוקאים שכולם ביחד אומרים אותם, וחוץ מזה שהמנגינות ממש נעימות !
מעניין מה יאמרו על על הסחיבות שעושים בבקשות, ומי שסוחב יותר עד כלות הנשימה כולם מתפעלים ממנו, אבל בברכת כהנים שבאותה העת אפשר לכוון יברכך בממון וכו' (וכמו שיצא איזה עלון נחמד עם ביאור יפה), שאפשר לכוון דוקא בברכת כהנים שעושים באריכות ולא במהירות. על זה יבואו להתלונן, אתמהה.
(רק שיש לחוש לצער הכהנים... לא להגזים יותר מידי)
 
מעניין מה יאמרו על על הסחיבות שעושים בבקשות, ומי שסוחב יותר עד כלות הנשימה כולם מתפעלים ממנו, אבל בברכת כהנים שבאותה העת אפשר לכוון יברכך בממון וכו' (וכמו שיצא איזה עלון נחמד עם ביאור יפה), שאפשר לכוון דוקא בברכת כהנים שעושים באריכות ולא במהירות. על זה יבואו להתלונן, אתמהה.
(רק שיש לחוש לצער הכהנים... לא להגזים יותר מידי)
בבקשות הולכים על דעת כן...
 
חזור
חלק עליון