יצחק משען
Well-known member
במחילה מכבודכם אבל החזן לא אומר את כל האנננא הזה אלא הסומך והקהלכנראה כוונתו דהוי הפסק לחזן שהוא באמצע תפילת עמידה.
במחילה מכבודכם אבל החזן לא אומר את כל האנננא הזה אלא הסומך והקהלכנראה כוונתו דהוי הפסק לחזן שהוא באמצע תפילת עמידה.
יכול להיות כמה סיבות, התחילו מאוחר יותר, אמרו יותר פיוטים, האריכו בדרשה, האריכו במכירותאיך מסביר כב' את המציאות שבבתי הכנסת הירושלמי סיימו את התפילות שעות לפני המרוקאים
זה לא הנידון. השאלה אם צריך למהר ולהזדרז בשעה שיש לנו זכות להיפגש עם מלך מלכי המלכים ולבקש ולהתחנן לפניו ית', או להתפלל כמונה מרגליות כמבו' בסה"ק. ובודאי שיש לנו להתחזק בעת הזאת שתקפו הצרות על ישראל אחינו הנתונים בצרה ובשביה.מי שאוהב ארוך ילך לארוך
ומי שקצר ילך לקצר
אכן, גם אני משתדל במנין שאני אחראי שיהיה כמה שיותר ניגונים.בימים אלו שאומרים הלל והודאה, לצערינו שוב פוגשים את אלו שכ"כ ממהרים ולא מסוגלים לומר את ההלל במתינות, וכמ"ש הבא"ח (כך היה בשבת בבהכנ"ס שלנו שלאחד הפריע שעשו מנגינה באחד הקטעים, וב"ה שהש"צ לא התייחס אליו וכולם אמרו בניגון יחד עם הש"צ).
נלמד קצת מהחסידים שגם הם ממהרים, אבל את ההלל אומרים בניגונים, אני משתדל להתפלל אצל החסידים בר"ח ובחנוכה בגלל ההלל.
כשממהרים לכולל, לא מנגנים מקאמים. וכל שכן ביציאה מהכולל...בימים אלו שאומרים הלל והודאה, לצערינו שוב פוגשים את אלו שכ"כ ממהרים ולא מסוגלים לומר את ההלל במתינות, וכמ"ש הבא"ח (כך היה בשבת בבהכנ"ס שלנו שלאחד הפריע שעשו מנגינה באחד הקטעים, וב"ה שהש"צ לא התייחס אליו וכולם אמרו בניגון יחד עם הש"צ).
נלמד קצת מהחסידים שגם הם ממהרים, אבל את ההלל אומרים בניגונים, אני משתדל להתפלל אצל החסידים בר"ח ובחנוכה בגלל ההלל.