• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לאן ממהרים???

איך מסביר כב' את המציאות שבבתי הכנסת הירושלמי סיימו את התפילות שעות לפני המרוקאים
יכול להיות כמה סיבות, התחילו מאוחר יותר, אמרו יותר פיוטים, האריכו בדרשה, האריכו במכירות
בדידי הוה עובדא שבעבר הייתי מתפלל במניין אברכים מכירות היה בסביבות 40 דקות והיה פעם שלפני המכירות משהו נתן ממש דרשה למה לקנות דוקא אצלם מלבד הדרשה לפני התקיעות
אבל צודק, שהמנגינה הירושלמית באחות קטנה ועת שערי רצון ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, אני אישית לא כ"כ נהנה מזה
 
מי שאוהב ארוך ילך לארוך
ומי שקצר ילך לקצר
זה לא הנידון. השאלה אם צריך למהר ולהזדרז בשעה שיש לנו זכות להיפגש עם מלך מלכי המלכים ולבקש ולהתחנן לפניו ית', או להתפלל כמונה מרגליות כמבו' בסה"ק. ובודאי שיש לנו להתחזק בעת הזאת שתקפו הצרות על ישראל אחינו הנתונים בצרה ובשביה.
 
בימים אלו שאומרים הלל והודאה, לצערינו שוב פוגשים את אלו שכ"כ ממהרים ולא מסוגלים לומר את ההלל במתינות, וכמ"ש הבא"ח (כך היה בשבת בבהכנ"ס שלנו שלאחד הפריע שעשו מנגינה באחד הקטעים, וב"ה שהש"צ לא התייחס אליו וכולם אמרו בניגון יחד עם הש"צ).
נלמד קצת מהחסידים שגם הם ממהרים, אבל את ההלל אומרים בניגונים, אני משתדל להתפלל אצל החסידים בר"ח ובחנוכה בגלל ההלל.
 
בימים אלו שאומרים הלל והודאה, לצערינו שוב פוגשים את אלו שכ"כ ממהרים ולא מסוגלים לומר את ההלל במתינות, וכמ"ש הבא"ח (כך היה בשבת בבהכנ"ס שלנו שלאחד הפריע שעשו מנגינה באחד הקטעים, וב"ה שהש"צ לא התייחס אליו וכולם אמרו בניגון יחד עם הש"צ).
נלמד קצת מהחסידים שגם הם ממהרים, אבל את ההלל אומרים בניגונים, אני משתדל להתפלל אצל החסידים בר"ח ובחנוכה בגלל ההלל.
אכן, גם אני משתדל במנין שאני אחראי שיהיה כמה שיותר ניגונים.
אבל מאידך, יש גם צד שני למטבע.
היום אצלינו בכולל עלה ש"צ במנחה, בשעה 12:50, כשכולם ממהרים מאוד להוציא את הילדים מהמוסדות, והפקקים בימים אלו מרקיעי שחקים... והש"צ הצדיק שלנו עשה את כל חזרת הש"צ במקאמת וקדושה במנגינה איטית, כאילו והיום יו"ט.
זה נקרא בלשון חז"ל טורח ציבור!!!
 
בימים אלו שאומרים הלל והודאה, לצערינו שוב פוגשים את אלו שכ"כ ממהרים ולא מסוגלים לומר את ההלל במתינות, וכמ"ש הבא"ח (כך היה בשבת בבהכנ"ס שלנו שלאחד הפריע שעשו מנגינה באחד הקטעים, וב"ה שהש"צ לא התייחס אליו וכולם אמרו בניגון יחד עם הש"צ).
נלמד קצת מהחסידים שגם הם ממהרים, אבל את ההלל אומרים בניגונים, אני משתדל להתפלל אצל החסידים בר"ח ובחנוכה בגלל ההלל.
כשממהרים לכולל, לא מנגנים מקאמים. וכל שכן ביציאה מהכולל...
 
חזור
חלק עליון