סתם מעניין אותי,נכתבו
איפה "נכתבו" דברים אלו?
סתם מעניין אותי,נכתבו
וראה למרן השו"ע שקבלנו הוראותיו סימן צח סעיף ג "יתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, ושלא תראה עליו כמשא ומבקש לפטר ממנה"ויאמר לקוצרים ה' עמכם.
זה נאמר על התפילה בלחש שיתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, לא על כל המריחות שבתפילה. לדוגמא החזן מקריא את הברכת כהנים יברככככככככככככככך, למה????????? מה עשינו לך??? במה זה מחזק את הקירבת השם????? להיות פסיבי ולשמוע אותך להאריך כל מילה, וכן לגבי הפיוטים הירושלמים שהם לא כל כך תענוג למי שלא בקיאים, ורק אחד מהקהל אומר אותה במריחה גדולה !! וכל הציבור לא נענה ולא מרגיש יותר קירבה לשם בזכות זה, ובפרט אם החזן הוא לא הכי הכי... ! מה שאין כן פיוטים המרוקאים שכולם ביחד אומרים אותם, וחוץ מזה שהמנגינות ממש נעימות !וראה למרן השו"ע שקבלנו הוראותיו סימן צח סעיף ג "יתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, ושלא תראה עליו כמשא ומבקש לפטר ממנה"
כן לגבי הפיוטים הירושלמים שהם לא כל כך תענוג למי שלא בקיאים
על טעם וריח וכו'...מה שאין כן פיוטים המרוקאים שכולם ביחד אומרים אותם, וחוץ מזה שהמנגינות ממש נעימות
גם אני הייתי כמוך, ועד היום זה עושה לי קוצים, אבל אחרי 20 שנה בחברת מרוקאים מתחילים להתרגל לצעריעל טעם וריח וכו'...
אצלי זה ממש הפוך, הפיוטים הירושלמיים תענוג, ואילו הצפון אפריקאיים, אנדלוסיים, בלתי עבירים באוזניי...
כולם רק ענו על הטענה השניה שלי לגבי פיוטים מרוקאים-ירושלמיים, אבל לגבי הטענה הראשונה שלי המצוטט כטן, אף אחד לא ענה !זה נאמר על התפילה בלחש שיתפלל דרך תחנונים כרש המבקש בפתח ובנחת, לא על כל המריחות שבתפילה. לדוגמא החזן מקריא את הברכת כהנים יברככככככככככככככך, למה????????? מה עשינו לך??? במה זה מחזק את הקירבת השם????? להיות פסיבי ולשמוע אותך להאריך כל מילה...
אם היית יודע כמה שפע וברכה נשפך עליך בברכת כוהנים היית אומר אותה גם במשך שעתים!!!!כולם רק ענו על הטענה השניה שלי לגבי פיוטים מרוקאים-ירושלמיים, אבל לגבי הטענה הראשונה שלי המצוטט כטן, אף אחד לא ענה !
לא דיברתי על הכהנים אלא על החזן המקריא!!!!אם היית יודע כמה שפע וברכה נשפך עליך בברכת כוהנים היית אומר אותה גם במשך שעתים!!!!
וכמה היו מתחננים לברכה של מרן זצל, ופה יש לך ברכה ספישל ישיר מאלוקים!!
מתי אלוקים אמר לך משהו באופן אישי בזמן האחרון??? יש את זה רק בברכת כוהנים.
העניין באריכות הקראת התיבות, נעוצה בכוונות המכוונים בתיבות אלו.כולם רק ענו על הטענה השניה שלי לגבי פיוטים מרוקאים-ירושלמיים, אבל לגבי הטענה הראשונה שלי המצוטט כטן, אף אחד לא ענה !
במחילת כבודך, לי אישית חסרה ביותר המנגינה הירושלמית הוותיקה והארוכה המקורית ששמעתי בירושלים לפני יותר מ30 שנה, ויש בה התעוררות נפלאה כשיודעים איך לנגן אותה, וכבודך שלא גדל על זה לא יבין [יש לי הקלטות של חכם אברהם רפול ועוד, אחפש ואנסה להעלות שתשמע את ההכנעה האמיתית שבניגון זה]כולם רק ענו על הטענה השניה שלי לגבי פיוטים מרוקאים-ירושלמיים, אבל לגבי הטענה הראשונה שלי המצוטט כטן, אף אחד לא ענה !
הרב משען, יש הרבה בתי כנסיות שעושים ירושלמי אסלי כמו פעם, תגיד איפה אתה גר ונמצא לך מקום, בבני ברק יש מקום נהדר לזה שהוא גם בני תורהבמחילת כבודך, לי אישית חסרה ביותר המנגינה הירושלמית הוותיקה והארוכה המקורית ששמעתי בירושלים לפני יותר מ30 שנה, ויש בה התעוררות נפלאה כשיודעים איך לנגן אותה, וכבודך שלא גדל על זה לא יבין [יש לי הקלטות של חכם אברהם רפול ועוד, אחפש ואנסה להעלות שתשמע את ההכנעה האמיתית שבניגון זה]
ואם אתה מדבר על המרוקאנים, המנגינה שהם עושים בנקדישך זה יותר טוב??? אומרים נא נא נא עד סוף היום ולא גומרים ועוד נהנים מזה [ושמעתי השנה ממשה לוק שתיקנו מנגינה זו במקומות שלא היה להם שופר היו עושים 100 פעמים נא נא], ומה נעשה להם? אם הם נהנים מזה מה אכפת לי?
אני לא גר בבני ברק. ולא רוצה לגור בה. בעזרת ה' אני יסיים את השליחות שלי יחזור לירושלים.הרב משען, יש הרבה בתי כנסיות שעושים ירושלמי אסלי כמו פעם, תגיד איפה אתה גר ונמצא לך מקום, בבני ברק יש מקום נהדר לזה שהוא גם בני תורה
מבטיח לך שאף אחד לא כיוון יותר בזכות אריכות הזאת, אלא הסתכלו יותר בשעון שלהם!העניין באריכות הקראת התיבות, נעוצה בכוונות המכוונים בתיבות אלו.
תסלח לי על השאלה, אבל פעם אכלת געפילטא פיש?מבטיח לך שאף אחד לא כיוון יותר בזכות אריכות הזאת, אלא הסתכלו יותר בשעון שלהם!
בערך ככה החזן עשה אצלנו בכל פעם...מצאתי הקלטה של חכם אברהם רפול בקטע זכרנו לחיים שהוא לחן דומה לברכת כהנים
וזה הקלטה של החזן ר' משה נר גאון בברכת כהנים הירושלמית