מה הדין בשליח ציבור ששכח לומר בחזרה של מנחה "יעלה ויבא" ואף אחד כמובן לא הזכיר לו, וסיים התפילה. האם צריך לחזור על החזרה או לא?
הנה בשו"ע סי' קכ"ו ס"ג כתוב:
וא"כ מבואר שרק בשחרית אין מחזירין אותו, אבל משמע שבמנחה אה"נ יש לו לחזור. ואע"פ שיש בדבר טורח ציבור, הרי שאין לו תפילת המוספין לפניו שיכול לסמוך ע"ז.
וכ"כ בכה"ח סי' קכ"ו ס"ק י"ח:
וגם בילקו"י סי' קכ"ו סעיף ב' כתב:
ולא הזכיר מה יהיה הדין במנחה. (וכעי"ז כתב גם בחזו"ע חנוכה).
אולם בסי' ק"ז בדיני שליח ציבור שטעה סעיף ב' כתב:
וכתב להדיא "שחרית או מנחה", אולם לכאורה הטעם שיש תפילת המוספין לפניו לא שייך בתפילת מנחה.
ובאור לציון ח"ג פ"ב ס"ו כתב:
וכתב להדיא שבתפילת מנחה יש לחזור.
אז למעשה, מה יש לעשות במנחה? לחזור או לא?
הנה בשו"ע סי' קכ"ו ס"ג כתוב:
וא"כ מבואר שרק בשחרית אין מחזירין אותו, אבל משמע שבמנחה אה"נ יש לו לחזור. ואע"פ שיש בדבר טורח ציבור, הרי שאין לו תפילת המוספין לפניו שיכול לסמוך ע"ז.
וכ"כ בכה"ח סי' קכ"ו ס"ק י"ח:
וגם בילקו"י סי' קכ"ו סעיף ב' כתב:
ולא הזכיר מה יהיה הדין במנחה. (וכעי"ז כתב גם בחזו"ע חנוכה).
אולם בסי' ק"ז בדיני שליח ציבור שטעה סעיף ב' כתב:
וכתב להדיא "שחרית או מנחה", אולם לכאורה הטעם שיש תפילת המוספין לפניו לא שייך בתפילת מנחה.
ובאור לציון ח"ג פ"ב ס"ו כתב:
וכתב להדיא שבתפילת מנחה יש לחזור.
אז למעשה, מה יש לעשות במנחה? לחזור או לא?