• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אבינו מלכינו בשחרית ר"ח

וטעמו מבואר כאן
שאלה - 155204
שלום לכבוד הרב שלום רב
האם אומרים לשם יחוד לפני ההלל בראש חודש?
תשובה
חודש טוב ומבורך עליכם ועלינו טוב ומבורך. אין להפסיק בשום דבר בין חזרת השליח ציבור לאמירת ההלל כי יש לנו לשמוע ממנו קדיש תתקבל ועדיין אנחנו באמצע תפילת שחרית ואין להפסיק באמצע.
ואם תרצה לשם יחוד, כבר אמרת בתחילת תפילת שחרית וציינת שם "עם כל המצוות הכלולות בה". והנה אמרת קריאת שמע שהיא מדאורייתא, ולא אמרת עליה "לשם יחוד", כי נכלל בראשונה.
אז למה זה לא הפסק כל מה שעושים בקריאת התורה כגון "מי שבירך", הקריאה לעולים וכו') לפני הקדיש תתקבל?
 
וטעמו מבואר כאן
שאלה - 155204
שלום לכבוד הרב שלום רב
האם אומרים לשם יחוד לפני ההלל בראש חודש?
תשובה
חודש טוב ומבורך עליכם ועלינו טוב ומבורך. אין להפסיק בשום דבר בין חזרת השליח ציבור לאמירת ההלל כי יש לנו לשמוע ממנו קדיש תתקבל ועדיין אנחנו באמצע תפילת שחרית ואין להפסיק באמצע.
ואם תרצה לשם יחוד, כבר אמרת בתחילת תפילת שחרית וציינת שם "עם כל המצוות הכלולות בה". והנה אמרת קריאת שמע שהיא מדאורייתא, ולא אמרת עליה "לשם יחוד", כי נכלל בראשונה.
לא מובן, הרי בכל מקרה אומרים אבינו מלכנו לפני קדיש תתקבל וגם לפני החצי קדיש.
 
אז חוזרת השאלה, לשיטת הגרב"צ מוצפי, למה לא לומר את אבינו מלכינו לפני ההלל?
כנראה הוא רוצה לטעון שמה שעכשיו 'תיקנו' לומר אבינו מלכנו זה לא נחשב חלק מהתפילה, כיון שזה לא זמן שחז"ל תיקנו לנו לומר.
 
חזור
חלק עליון