• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

אור השבת - הרב שמעון ללוש - מהדורת ביקורת

עצה חשובה לרב ללוש היקר ולעורכי הספר, לסדר התשובות לפי סדר השלחן ערוך ולא לפי גליונות.
כל תשובה סימן בפני עצמו (אם יש צורך ניתן להוסיף בקטן מתחת לכותרת סימן א, מגיליון 38, אדר תשפ"ג).
עם מפתחות מפורטות בסוף.
[וכן עריכה לשונית של יותר כתיבה ופחות דיבור שמאריך טרחא וחוזר על עצמו. אבל זה צריך השקעה].
כך במקום מאגד גליונות זה יהיה "ספר" ראוי לשמו.
 
מה הסיבה שסידרו את הספר בצורה כזו, הסדר של התשובות לפי מספר הגיליונות ובמפתחות כתבו לפי סדר הש"ע?
יתרה מזו, כתוב עמודים אבל הם לא תואמים למספר העמודים של הספר, כלומר עמוד ס' נמצא בספר (PDF) בעמוד 84 זה מאוד מכביד למצוא את התשובה, וזה קרה בגלל שיש עמודים לכל הפתיחה והתשובות מתחילות בעמוד א'
לא יודע איך עושים את זה, אבל בירחון האוצר אפשר ללחוץ על הכותרת במפתחות ומיד זה קופץ לאותו עמוד


לגבי ברכת גלידה עם שברי עוגיות בעמוד תשכ, כבר כתב הרב @יהודה בן דוד - משנת יוסף שאין להביא ראיה מהמג"א כי הוא הולך לפי שיטת הרמ"א בס"ס רד דבעינן ממשות כמבואר בדברי המג"א. אבל לדעת מרן כל שהוא עיקר מברך עליו.

ויותר מזו מבואר בסימן רח סעיף ו ובמשנ"ב ס"ק כג, שכל מה שפסק מרן על דגן שערבו במים שאם ראוי לאכילה מזונות, ואם לשתיה שהכל. הוא דוקא שהדגן לא בעין, אבל אם הדגן בעין מברך מזונות
וכ"ש בגלידה ושוקולד עם שברי עוגיות שפשוט שבאים לתת טעם, וכיון שהם בעין ומרגישים את טעמם יש לברך מזונות.
 
לגבי ברכת גלידה עם שברי עוגיות בעמוד תשכ, כבר כתב הרב @יהודה בן דוד - משנת יוסף שאין להביא ראיה מהמג"א כי הוא הולך לפי שיטת הרמ"א בס"ס רד דבעינן ממשות כמבואר בדברי המג"א. אבל לדעת מרן כל שהוא עיקר מברך עליו.

ויותר מזו מבואר בסימן רח סעיף ו ובמשנ"ב ס"ק כג, שכל מה שפסק מרן על דגן שערבו במים שאם ראוי לאכילה מזונות, ואם לשתיה שהכל. הוא דוקא שהדגן לא בעין, אבל אם הדגן בעין מברך מזונות
וכ"ש בגלידה ושוקולד עם שברי עוגיות שפשוט שבאים לתת טעם, וכיון שהם בעין ומרגישים את טעמם יש לברך מזונות.
אגב, ראה כאן.
 
חזור
חלק עליון