• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אור השבת - הרב שמעון ללוש - מהדורת ביקורת

עצה חשובה לרב ללוש היקר ולעורכי הספר, לסדר התשובות לפי סדר השלחן ערוך ולא לפי גליונות.
כל תשובה סימן בפני עצמו (אם יש צורך ניתן להוסיף בקטן מתחת לכותרת סימן א, מגיליון 38, אדר תשפ"ג).
עם מפתחות מפורטות בסוף.
[וכן עריכה לשונית של יותר כתיבה ופחות דיבור שמאריך טרחא וחוזר על עצמו. אבל זה צריך השקעה].
כך במקום מאגד גליונות זה יהיה "ספר" ראוי לשמו.
 
מה הסיבה שסידרו את הספר בצורה כזו, הסדר של התשובות לפי מספר הגיליונות ובמפתחות כתבו לפי סדר הש"ע?
יתרה מזו, כתוב עמודים אבל הם לא תואמים למספר העמודים של הספר, כלומר עמוד ס' נמצא בספר (PDF) בעמוד 84 זה מאוד מכביד למצוא את התשובה, וזה קרה בגלל שיש עמודים לכל הפתיחה והתשובות מתחילות בעמוד א'
לא יודע איך עושים את זה, אבל בירחון האוצר אפשר ללחוץ על הכותרת במפתחות ומיד זה קופץ לאותו עמוד


לגבי ברכת גלידה עם שברי עוגיות בעמוד תשכ, כבר כתב הרב @יהודה בן דוד - משנת יוסף שאין להביא ראיה מהמג"א כי הוא הולך לפי שיטת הרמ"א בס"ס רד דבעינן ממשות כמבואר בדברי המג"א. אבל לדעת מרן כל שהוא עיקר מברך עליו.

ויותר מזו מבואר בסימן רח סעיף ו ובמשנ"ב ס"ק כג, שכל מה שפסק מרן על דגן שערבו במים שאם ראוי לאכילה מזונות, ואם לשתיה שהכל. הוא דוקא שהדגן לא בעין, אבל אם הדגן בעין מברך מזונות
וכ"ש בגלידה ושוקולד עם שברי עוגיות שפשוט שבאים לתת טעם, וכיון שהם בעין ומרגישים את טעמם יש לברך מזונות.
 
לגבי ברכת גלידה עם שברי עוגיות בעמוד תשכ, כבר כתב הרב @יהודה בן דוד - משנת יוסף שאין להביא ראיה מהמג"א כי הוא הולך לפי שיטת הרמ"א בס"ס רד דבעינן ממשות כמבואר בדברי המג"א. אבל לדעת מרן כל שהוא עיקר מברך עליו.

ויותר מזו מבואר בסימן רח סעיף ו ובמשנ"ב ס"ק כג, שכל מה שפסק מרן על דגן שערבו במים שאם ראוי לאכילה מזונות, ואם לשתיה שהכל. הוא דוקא שהדגן לא בעין, אבל אם הדגן בעין מברך מזונות
וכ"ש בגלידה ושוקולד עם שברי עוגיות שפשוט שבאים לתת טעם, וכיון שהם בעין ומרגישים את טעמם יש לברך מזונות.
אגב, ראה כאן.
 
אפשר גם פה וגם במייל.

א"כ אעתיק כאן מה ששלחתי למייל (ומחקתי מהפורום קודם לכן) וישפוט הציבור כמה חשובות או לא חשובות ההארות דלהלן.

  • שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
  • לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
  • כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
  • "דברי פתיחה ומבוא" המאמר קצת ארוך וטרחני מידי, לצמצם.
  • ההקדמות והמבואות וכו' אורכות כ20 עמ', לשקול לעשות להם עמודים בנפרד.
  • כותרות הספר: כדאי לכתוב תאריכים של התוכניות/עלונים. הן בפנים והן בכותרות.
  • להגדיל קצת את מספרי העמודים (או להבליט)
  • המסגרת של הכותרות "גליון _" מטושטשת.
  • בכללי להחליף מספרים במילים אא"כ הם משמשים כמספרים ממש ולא לספירת חפצים (כגון "מספר 1 או 2 במכונה").
אם כבר הערות טכניות אוסיף שיש שאלות שיפים לשעתם וצריך להסבירם אלא א"כ הרצון במכוון להסתירם, כגון מה התייחסות התורה לטרגדיה [איזה?]
לגבי שם הספר תורת מרן דוקא שם חזק, אני רק אולי יומרני מדי [דהיינו שהוא מתאים למשהו כולל יותר כגון לספר הכללים ולא לשאלות מעשיות בכמה עניינים]
 
 
שלום לכולם
מחר אני באלעד באיזור השעה 10 בלילה בערך,אשמח לקבל טלפון שאוכל לקנות דרכו את הספר החדש תורת מרן
 
חזור
חלק עליון