• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אור השבת - הרב שמעון ללוש - מהדורת ביקורת

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
יצא לאור במהדורת ביקורת ספר "תורת מרן", ובו מובאים כל עלוני אור השבת בעימוד מהודר, כולל מפתחות לפי נושאים. מצורף.
1718037605657.png
 

קבצים מצורפים

  • תורת מרן - אור השבת - מהדורת ביקורת.pdf
    3.6 MB · צפיות: 172
ראשית כל ישר כח גדול, ניכרת ההשקעה מכל פינה בעימוד איכותי יפה ונח לעיין עם הקפדה על ניקוי ותיקון כמה שניתן.
זהו ספר חשוב ביותר בהיות שהוא נוגע בדברים נכבדים מאת הרה"ג שליט"א שיד רב לו בעניית תשובות ובניתוח סוגיות בצורה מובנת כי נחמד העץ להשכיל.
 
נערך לאחרונה:
ראשית כל ישר כח גדול, ניכרת ההשקעה מכל פינה בעימוד איכותי יפה ונח לעיין עם הקפדה על ניקוי ותיקון כמה שניתן.
זהו ספר חשוב ביותר בהיות שהוא נוגע בדברים נכבדים מאת הרה"ג שליט"א שיד רב לו בעניית תשובות ובניתוח סוגיות בצורה מובנת כי נחמד העץ להשכיל.
רק אציין שאין לי קשר לספר.
לצערי לא זכיתי להיות קשור לעריכת הספר וכו', אלא רק קיבלתי אותו להעלות לפורום.
 
ראשית כל ישר כח גדול, ניכרת ההשקעה מכל פינה בעימוד איכותי יפה ונח לעיין עם הקפדה על ניקוי ותיקון כמה שניתן.
זהו ספר חשוב ביותר בהיות שהוא נוגע בדברים נכבדים מאת הרה"ג שליט"א שיד רב לו בעניית תשובות ובניתוח סוגיות בצורה מובנת כי נחמד העץ להשכיל.

הנה כמה הארות שעלו בחכתי ע"ע, כמובן שלעבור על כל 800 העמודים זו עבודה בפנ"ע, אבל פטור בלא כלום אי אפשר.

  • שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
  • לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
  • כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
  • "דברי פתיחה ומבוא" קצת ארוך וטרחני מידי, לצמצם.
  • ההקדמות והמבואות וכו' אורכות כ20 עמ', לשקול לעשות להם עמודים בנפרד.
  • כותרות הספר: כדאי לכתוב תאריכים של התוכניות/עלונים. הן בפנים והן בכותרות.
  • להגדיל קצת את מספרי העמודים (או להבליט)
  • המסגרת של הכותרות "גליון _" מטושטשת.
  • בכללי להחליף מספרים במילים אא"כ הם משמשים כמספרים ממש ולא לספירת חפצים (כגון "מספר 1 או 2 במכונה").
  • הגהות לשוניות כחותה על גחלים: עמ' ז' "סופלה" ולא "סופל'ה"; בעמ' כ': חסר מעבר לעמוד חדש בגליון 7; כג ד"ה ואח"כ: פסיק מיותר לפני הסוגריים; עמוד כה: במקום "2" לכתוב "שני"; עמ' כח ע"ב נקודה מיותר לפני הסוגריים "(כך"; עמ' ל ד"ה אם: "הבעיה" ולא "הבעייה"; סו"ע לב: "ויס" ולא "וויס"; סו"ע לו נקודה מיותרת לפני הסוגריים המרובעות; עמ לט תשובה לש' ג': רוח מיותר אחרי המילה 'טעמים'; סו"ע מא: "שתי" במקום "2"; מה סוע"א "שכשמגיע... שלש" ולא "שכשמיגע...3"; סו"ע מו נקודה מיותרת לפני סוגריים מרובעים;
יישר כח.
1718042695762.png
 
יצא לאור במהדורת ביקורת ספר "תורת מרן", ובו מובאים כל עלוני אור השבת בעימוד מהודר, כולל מפתחות לפי נושאים. מצורף.
הצג קובץ מצורף 21305
קונטרס גדוש גדוש בתשובות נפלאות. @הרב שמעון ללוש שליט"א תפס כאן דרך נפלאה.
ישנה ספרים שהם ממש בגדר מאריך טרחה, ובפרט שהם לא חידשו את ההלכה כמו מרן זיע"א או מרן שליט"א ששם ממש מעמידים את ההלכה מה שנקרא מ-0.
ולכן את הציבור לפעמים זה פחות מעניין. ואם ירצו יחפשו בספרי הגדולים כמו מרן זיע"א או שליט"א.
ויש כאלו שקיצרו ממש בתשובות, טעם או 2 טעמים, ביאור קצר וסיימו.
@הרב שמעון ללוש בחר דרך נכונה ויפה. כמות ואיכות מדוייקים.
יישר כוחו.
 
בעמ' רנ"ו הובא:
1718043404151.png
ולעניות דעתי קצת קשה לומר שמעלת רבנות מהדרין משום שהיא לא חייבת כלום לאף אחד.
רבני הערים שליט"א עומדים בלחצים מאוד כבדים. ולא פעם ולא פעמים הוסרו כשרויות מהדרין וחזרו לאחר זמן קצר ושוב חזר חלילה, וזה לא קל לרב עיר לעמוד מול הלחצים. ומה גם שלפעמים מפקחי הכשרות מנסים "לתווך" "ולגשר" בין הרב לגוף הכשרות.
לא באתי לערער על המנהג כן לסמוך על כשרות מהדרין, רק לא בטוח שזו מעלה. הסיבה הזאת אם חייבים למישהו משהו או לא.
בואו לא נשכח שרב עיר בדר"כ גר באותה העיר, מה שאין כן מערכת כשרות שיכולה לקחת את התעודה ולא לראות את העסק יותר בחיים. רב עיר שוכן באותה העיר ונתון ללחצים, הן מצד העירייה, הן מצד העומד בראשה ועוד ואכמ"ל.
 
מה שהבהיר בעניין משחקים לבחורי ישיבה בשבת גיבוש בעמ' רנז. הגם שזה מקומות עפ"י סדר הגיליונות. הרי מן הראוי להכניסו מיד אחרי גיליון 19.
 
אני מעריך שאפשר לעלות לפה הארות? ולא חייב לשלוח למייל.
יש בזה מעלה שכך ידונו החברים על הנכתב
אבל מישהו צריך אח"כ לשלוח את כל ההערות למייל
אפשר גם פה וגם במייל.

א"כ אעתיק כאן מה ששלחתי למייל (ומחקתי מהפורום קודם לכן) וישפוט הציבור כמה חשובות או לא חשובות ההארות דלהלן.

  • שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
  • לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
  • כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
  • "דברי פתיחה ומבוא" המאמר קצת ארוך וטרחני מידי, לצמצם.
  • ההקדמות והמבואות וכו' אורכות כ20 עמ', לשקול לעשות להם עמודים בנפרד.
  • כותרות הספר: כדאי לכתוב תאריכים של התוכניות/עלונים. הן בפנים והן בכותרות.
  • להגדיל קצת את מספרי העמודים (או להבליט)
  • המסגרת של הכותרות "גליון _" מטושטשת.
  • בכללי להחליף מספרים במילים אא"כ הם משמשים כמספרים ממש ולא לספירת חפצים (כגון "מספר 1 או 2 במכונה").
 
אפשר גם פה וגם במייל.

א"כ אעתיק כאן מה ששלחתי למייל (ומחקתי מהפורום קודם לכן) וישפוט הציבור כמה חשובות או לא חשובות ההארות דלהלן.

  • שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
  • לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
  • כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
מסכים מאוד עם הנ"ל.
שאר הדברים, פחות עקרוניים לענ"ד.
 
חזור
חלק עליון