רק אציין שאין לי קשר לספר.ראשית כל ישר כח גדול, ניכרת ההשקעה מכל פינה בעימוד איכותי יפה ונח לעיין עם הקפדה על ניקוי ותיקון כמה שניתן.
זהו ספר חשוב ביותר בהיות שהוא נוגע בדברים נכבדים מאת הרה"ג שליט"א שיד רב לו בעניית תשובות ובניתוח סוגיות בצורה מובנת כי נחמד העץ להשכיל.
יישר כח.ראשית כל ישר כח גדול, ניכרת ההשקעה מכל פינה בעימוד איכותי יפה ונח לעיין עם הקפדה על ניקוי ותיקון כמה שניתן.
זהו ספר חשוב ביותר בהיות שהוא נוגע בדברים נכבדים מאת הרה"ג שליט"א שיד רב לו בעניית תשובות ובניתוח סוגיות בצורה מובנת כי נחמד העץ להשכיל.
הנה כמה הארות שעלו בחכתי ע"ע, כמובן שלעבור על כל 800 העמודים זו עבודה בפנ"ע, אבל פטור בלא כלום אי אפשר.
- שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
- לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
- כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
- "דברי פתיחה ומבוא" קצת ארוך וטרחני מידי, לצמצם.
- ההקדמות והמבואות וכו' אורכות כ20 עמ', לשקול לעשות להם עמודים בנפרד.
- כותרות הספר: כדאי לכתוב תאריכים של התוכניות/עלונים. הן בפנים והן בכותרות.
- להגדיל קצת את מספרי העמודים (או להבליט)
- המסגרת של הכותרות "גליון _" מטושטשת.
- בכללי להחליף מספרים במילים אא"כ הם משמשים כמספרים ממש ולא לספירת חפצים (כגון "מספר 1 או 2 במכונה").
- הגהות לשוניות כחותה על גחלים: עמ' ז' "סופלה" ולא "סופל'ה"; בעמ' כ': חסר מעבר לעמוד חדש בגליון 7; כג ד"ה ואח"כ: פסיק מיותר לפני הסוגריים; עמוד כה: במקום "2" לכתוב "שני"; עמ' כח ע"ב נקודה מיותר לפני הסוגריים "(כך"; עמ' ל ד"ה אם: "הבעיה" ולא "הבעייה"; סו"ע לב: "ויס" ולא "וויס"; סו"ע לו נקודה מיותרת לפני הסוגריים המרובעות; עמ לט תשובה לש' ג': רוח מיותר אחרי המילה 'טעמים'; סו"ע מא: "שתי" במקום "2"; מה סוע"א "שכשמגיע... שלש" ולא "שכשמיגע...3"; סו"ע מו נקודה מיותרת לפני סוגריים מרובעים;
קונטרס גדוש גדוש בתשובות נפלאות. @הרב שמעון ללוש שליט"א תפס כאן דרך נפלאה.יצא לאור במהדורת ביקורת ספר "תורת מרן", ובו מובאים כל עלוני אור השבת בעימוד מהודר, כולל מפתחות לפי נושאים. מצורף.
הצג קובץ מצורף 21305
הרב @בנימין לוריא יחפש את הקנצ'ים ואיפה שהוא רואה לנכון שדברי החכמים דאתרא קדישא פורום מורשת מרן האירו לנכון. וישלח הכל ל @הרב שמעון ללושיש בזה מעלה שכך ידונו החברים על הנכתב
אבל מישהו צריך אח"כ לשלוח את כל ההערות למייל
נדב נדוב נדבתנידבתי
אני מעריך שאפשר לעלות לפה הארות? ולא חייב לשלוח למייל.
אפשר גם פה וגם במייל.יש בזה מעלה שכך ידונו החברים על הנכתב
אבל מישהו צריך אח"כ לשלוח את כל ההערות למייל
מסכים מאוד עם הנ"ל.אפשר גם פה וגם במייל.
א"כ אעתיק כאן מה ששלחתי למייל (ומחקתי מהפורום קודם לכן) וישפוט הציבור כמה חשובות או לא חשובות ההארות דלהלן.
- שם הספר: למה לא להמשיך לקרוא לזה "אור השבת"? "תורת מרן" נשמע כללי מידי בלי זהות.
- לנסות להסיר כמה שיותר את המילה "האם" בכותרות כיון שהיא חוזרת על עצמה יותר מידי. לדוגמא: במקום "האם מברכים ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" לכתוב "ברכה אחרונה על פירות בסוף הסעודה, אחר סילוק המפה חד פעמית" וכו' וכו'. נוסח שחוזר על עצמו מלאה את הקורא וכן מקשה על מציאת שאלה במפתחות, הרי זה שו"ת, אז אפשר ורצוי להוריד את מילת השאלה עצמה ככל שמתאפשר.
- כמו כן להוריד את הסימן שאלה "?" מכל הכותרות וכנ"ל.
אלו הדברים הקטנים שמשנים את התמונה, אבל אה"נ לא קריטי.שאר הדברים, פחות עקרוניים לענ"ד.
איפה ראית שקוראים לזה אור השבת?וכן לשנות את שם הספר ל "אור ההלכה" כי לא הכל על הלכות "שבת"
בהסכמהאיפה ראית שקוראים לזה אור השבת?
ההסכמה ישנה. בכותרת כתוב 'תורת מרן'בהסכמה