• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

איסור מראית העין בשרימפס כשר בהשגחה מהודרת

נשאלתי בעניין של מראית העין איך מותר כזה דבר הרי כל מקום שיש איסור דאורייתא יש בו לחשוש משום מראית העין ולמה זה 👇 מותר ?.?
1736855673598.png
בקשה תשובה רק עניינית1736855673598.png
 
נערך לאחרונה:
אלמלא הכותרת לא הייתי כלל מבין את השאלה, אז למה שיהיה מראית עין?
(קרי: לכאו' מראית עין זה כשיכולים לחשוב את זה לאיסור, אבל מי יחשוב לאיסור אם האיסור לא מצוי?)
 
לי אמרו שלצערנו הרב מוכרים זאת בחניות כאן בישראל
אני לא ראיתי, ואני די בטוח שרוב ככל חברי הפורום לא ראו.
עכ"פ יש לדון אם בכה"ג שייך מראית עין.
כלומר, גם את"ל שזה לא היו מצוי, האם שייך מראית העין כיון שסו"ס הדבר אסור, הרי גם דבר שאנשים לא רואים אסור משום מראית העין (כגון בחדרי חדרים) ולא פלוג, אז אולי גם אם בישראל כלל לא היו מכירים את זה, עדיין היה מקום לאסור.
 
נדמה לי שמורנו הרב יצחק שליט"א לא ניחא לו במתן הכשר לכגון זה נדמה לי שאמר שביקשו ממנו שיאשר הכשר לבשר בטעם של דבר אחר ולא הסכים ואף שטענו כלפיו מה אנחנו גוזרים גזרות מדעתינו לא אבה לשמוע אינני זוכר ההסבר יבואו הבקיאים ויצטטו לנו מהשיעור השבועי. או אולי יתקנו אותי והוא טעות בדבריי.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון