כנראה מצד דפיקוח נפש שאני.פרשת וירא פסוק טז ויתמהמה ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו כו׳
ק״ק מדוע ליכא איסור נגיעה, וצ״ב
שאלה חמודהפרשת וירא פסוק טז ויתמהמה ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו כו׳
ק״ק מדוע ליכא איסור נגיעה, וצ״ב
עיין אזנים לתורה
בחומש אוצר הראשונים מצטט: אף כי המלאכים באו בדמות האנשיםמתוך ספר משיבת נפש פרשת וירא:
ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו וכו'. מכאן יש סמך וראיי' שגבי סוטה מניח תחת האשה ומניף, ופריך בירושלמי וכי אין כיעור שיניח הכהן ידו תחת יד האשה, ומשני אין יצר הרע מצוי לשעה, שגבי סוטה יש יראה ופחד ורעדה ואין יצר הרע מצוי לאותו שעה. ומזה נהגו ביש מקומות שהנשים הולכות לפני המטה מפני שהם גרמו מיתה לעולם אף כי אמרו אחרי הארי ולא אחר אשה. אמנם בכאן שיש יראה ורעדה אין יצר הרע מצוי לאותה שעה. ומזה בא הסיפור אף כי (האנשים) באו בדמות האנשים לא מנעו מליגע בידי הנשים מהאי טעמא שהיה שם יראה ופחד ואין יצר הרע מצוי
גם זה מספר משיבת נפש הנ"ל?ובבחיי תמצא יותר הפרישה
כוונתך על רב אחא (כתובות יז.)כבר אמר ר' יוחנן אם דומה עליכם ככשורא (כלומר קורה דהיינו כמו חתיכת כץ) מותר אפילו להרימה על כתפיו.
בחומש אוצר הראשונים מצטט: אף כי המלאכים באו בדמות האנשים
גם זה מספר משיבת נפש הנ"ל?
ובבחיי תמצא יותר הפרישהמתוך ספר משיבת נפש פרשת וירא:
ויחזיקו האנשים בידו וביד אשתו וכו'. מכאן יש סמך וראיי' שגבי סוטה מניח תחת האשה ומניף, ופריך בירושלמי וכי אין כיעור שיניח הכהן ידו תחת יד האשה, ומשני אין יצר הרע מצוי לשעה, שגבי סוטה יש יראה ופחד ורעדה ואין יצר הרע מצוי לאותו שעה. ומזה נהגו ביש מקומות שהנשים הולכות לפני המטה מפני שהם גרמו מיתה לעולם אף כי אמרו אחרי הארי ולא אחר אשה. אמנם בכאן שיש יראה ורעדה אין יצר הרע מצוי לאותה שעה. ומזה בא הסיפור אף כי (האנשים) באו בדמות האנשים לא מנעו מליגע בידי הנשים מהאי טעמא שהיה שם יראה ופחד ואין יצר הרע מצוי ובבחיי תמצא יותר הפרישה.
המילים הללו לכאורה אינם כתובים בספר משיבת נפש הנ"לובבחיי תמצא יותר הפרישה
מה הכוונה בזה?
משום מראית העין לא שאני בין מלאכים לבנ"אלכאורה זה תלוי בלמה אסרה התורה בכלל נגיעה ??? שמא יבוא לאיסור... ומלאך שאני ופשיטא
ראיתי ספר הנ״ל ומילים הללו כתובים שםהמילים הללו לכאורה אינם כתובים בספר משיבת נפש הנ"ל
ובחומש אוצר הראשונים לא מביא את התיבות הללו, מעניין מה כתוב בכת"יראיתי ספר הנ״ל ומילים הללו כתובים שם
ועדיין אני אומר, אין זו קושיא, והרי במלאכים עסקינן, וס"ד ששייך בהם ענייני צניעות.ק״ק מדוע ליכא איסור נגיעה, וצ״ב