אמנם יש לדון בדברים, שעדיין יש מקום לחלק בין מש"כ בחזו"ע גבי המתארח בשבת וחוזר במוצ"ש לביתו שידליק בביתו, לבין אדם הנוסע להתארח. ויש לעיין בכמה דברים:
א. מש"כ בחזו"ע גבי המתארח בשבת אצל אביו או חמיו וחוזר במוצ"ש לביתו, שידליק בביתו. האם ה"ה גם להיפך, שנמצא בשבת בביתו ונוסע במוצ"ש לאביו או חמיו (לישון שם) שידליק בבית אביו או חמיו, או שבכה"ג ידליק בשעת ההדלקה בביתו הקבוע לו?
ב. מי שמתארח בשבת אצל אביו או חמיו, ובמוצ"ש נוסע לבית מלון (או למקום אחר) להתארח שם, מה יעשה?
ג. מה יהיה הדין מי שיוצא לדרך אחרי זמן ההדלקה, האם גם אז אינו חייב להדליק בביתו וידליק (או יסמוך על ההדלקה) במקום שמגיע אליו?
וראיתי בילקו"י חנוכה סי' תרע"ז סעיף י' (עמ' תק"ה):
ויש לעיין.