• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

אכילת מצות מכונה

מאנ"ש

Active member
בעניין מצות מכונה כידוע יש המקפידים שלא לאוכלם כי אין ע"ז מסורת (כגון בחסידות צאנז שלדעתם הוא חמץ גמור), אלא שכפי הנראה גם מצות יד שלנו אינם המצות שאפו אבותינו בצאתם ממצרים, ומאי אולמיה האי מהאי? (ואדרבה, יש המקפידים על מצות מכונה כיוון שלא שייך בזה טעויות.
 
זה די ברור שהמצות שבידינו אינם המצות שהיו בזמן המשנה והגמרא.
וחוזר חלילה
למה זה לא ברור
כבודו יפרט וירחיב
אנחנו עוד לא יודעים מחשבות
אדרבה אני חושב שאפית מצות זה משהו שלא אמור להשתנות זה קמח מים לשים ואופים
 
אני לא מוצא מקור לזה, אבל הדברים מפורסמים שהמצות שלנו אינם כבדורות קודמים, שהיו דומות יותר לפיתות, וכפה"נ היו עבות בהרבה, (דומני שכתוב עד טפח).
 
מענין לענין: באשכול התמונות הובאו תמונות של מרן שליט"א במאפיית מצות יד, שמעבירים את הבצק בין שני גלילים המסתובבים באופן מכני.
אני יודע שיש פולמוס את מצות אלו נחשבים למצות יד. האם לדעת מרן שליט"א אלו מצות יד?
 
רוב החסידים מקפידים ע"ז גם היום, וכן נוהגים בבית בריסק, וטעמם כי אין מסורת שזו מצה, ולא כי חוששים שנתערב.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון