נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
היה באותה שנה בחירות למי שלא זוכר והכנס פתיחה של הבחירות התחיל בבניני האומה אגב הרב מסר שם שיעור כרגיל ורק לבסוף הזכיר עניין של הבחירותמרן מפרסם כי השיעור (באותה השנה) יהיה בבנייני האומה !!!!
מעניין שגם מרן שליט"א יעשה כך פעם אחת
סליחה זה (כינוס בחירות היה באותו פרשת שבוע ) בשנת תשע''בהיה באותה שנה בחירות למי שלא זוכר והכנס פתיחה של הבחירות התחיל בבניני האומה אגב הרב מסר שם שיעור כרגיל ורק לבסוף הזכיר עניין של הבחירות
נכון, וכך מרן מזכיר בדבריו.סליחה זה (כינוס בחירות היה באותו פרשת שבוע ) בשנת תשע''ב
השיעור הזה בשנת תש''ע היה כנס של חלוקת מלגות לזוכים בעתה כתבו לכם שהיה אז בירושלים
מרן היה ראש כולל כבר שנים רבות קודם לכן, וכמו שאמר מפורש בלווין.ואולי גם רבי יצחק מתחילה לא ידע מהמציאות הזאת
ברור!מרן היה ראש כולל כבר שנים רבות קודם לכן, וכמו שאמר מפורש בלווין.
בלווין סיפר שכבר במחזור השני עשה להם קניין שימשיכו ללמוד בבית.ברור!
רק הכוונה שכנראה לפני הרבה שנים, חשב לתומו שאברכי הכולל ממשיכים ללמוד לאחר הדלקת הנרות וכו', ואח"כ אט אט נודע לו עם הזמן שזה גורם לביטול תורה גדול...
לא צריך עיון,מעניין שבשיעור כאן, הרב יצחק יוסף מסביר בנוכחות אביו שבישיבות הספרדיות לא יפסיקו באמצע הסדר כדי להדליק נרות בבית המדרש (כמו שכתב הריב"ש שזהו המנהג) כיון שבלא"ה הם פטורים מהדלקת נרות חנוכה, והניסיון הוכיח שרוב הבחורים לא חוזרים ללמוד בסדר, אבל אברכים בודאי ידליקו בזמן וכמו שכתב בחזו"ע שיפסיקו באמצע סדר.
ואני שואל, הרי הסביר בטוב טעם למה בחורים לא יפסיקו מלימודם כדי להדליק נרות בבית המדרש, משום שיש בזה ביטול תורה גדול, א"כ מדוע לא אמר את אותה הטענה גם על אברכי הכוללים שהמציאות מוכיחה שזה גורם להם ביטול תורה גדול, וכפי שכתב לאחר פטירת אביו בהרבה מקומות (ילקו"י, בתשובות לרבים משואליו). וגם מורה בכל מקום ומקום (גם בשיעורים האחרונים בלוין) שיש לאברכי הכולל להמשיך את הסדר כרגיל משום ביטול תורה.
ואולי גם רבי יצחק מתחילה לא ידע מהמציאות הזאת, ורק אח"כ כאשר נודע לו, שינה דעתו בזה, וצ"ע.
התשובה פשוטה וברורה שם מרן שליט''א הדגיש במפורש שמדובר באברכים שחוזרים אחרי ההדלקה ללמוד שודאי אין חולק שעדיף שידליקו בזמן וזה גם מה שהרב בחזו''ע דחה דברי המאירי שמשמע מדבריו שלא להפסיק בלימוד דשם איירי שאם יפסיקו לא יהיה להם אפשרות ללמוד בחזרה שוב אבל מרן זצוק''ל בחזו''ע כותב במפורש שמדובר כאן באברכים שמיד אחרי ההדלקה חוזרים ללמוד והנה לצערנו הרב המציאות אינה כך ולכן כהיום הרב מורה לכלל הציבור להעדיף את ההאפשרות השנייה להמשיך ללמוד ושם הרב הדגיש שהאברכים חוזרים וממשיכים ללמוד תראה שוב פעם את השיעורמעניין שבשיעור כאן, הרב יצחק יוסף מסביר בנוכחות אביו שבישיבות הספרדיות לא יפסיקו באמצע הסדר כדי להדליק נרות בבית המדרש (כמו שכתב הריב"ש שזהו המנהג) כיון שבלא"ה הם פטורים מהדלקת נרות חנוכה, והניסיון הוכיח שרוב הבחורים לא חוזרים ללמוד בסדר, אבל אברכים בודאי ידליקו בזמן וכמו שכתב בחזו"ע שיפסיקו באמצע סדר.
ואני שואל, הרי הסביר בטוב טעם למה בחורים לא יפסיקו מלימודם כדי להדליק נרות בבית המדרש, משום שיש בזה ביטול תורה גדול, א"כ מדוע לא אמר את אותה הטענה גם על אברכי הכוללים שהמציאות מוכיחה שזה גורם להם ביטול תורה גדול, וכפי שכתב לאחר פטירת אביו בהרבה מקומות (ילקו"י, בתשובות לרבים משואליו). וגם מורה בכל מקום ומקום (גם בשיעורים האחרונים בלוין) שיש לאברכי הכולל להמשיך את הסדר כרגיל משום ביטול תורה.
ואולי גם רבי יצחק מתחילה לא ידע מהמציאות הזאת, ורק אח"כ כאשר נודע לו, שינה דעתו בזה, וצ"ע.
הלכה צרופה ו - דוד יצחקי לפחות קיבלתם את התשובה הפשוטה.התשובה פשוטה וברורה שם מרן שליט''א הדגיש במפורש שמדובר באברכים שחוזרים אחרי ההדלקה ללמוד שודאי אין חולק שעדיף שידליקו בזמן וזה גם מה שהרב בחזו''ע דחה דברי המאירי שמשמע מדבריו שלא להפסיק בלימוד דשם איירי שאם יפסיקו לא יהיה להם אפשרות ללמוד בחזרה שוב אבל מרן זצוק''ל בחזו''ע כותב במפורש שמדובר כאן באברכים שמיד אחרי ההדלקה חוזרים ללמוד והנה לצערנו הרב המציאות אינה כך ולכן כהיום הרב מורה לכלל הציבור להעדיף את ההאפשרות השנייה להמשיך ללמוד ושם הרב הדגיש שהאברכים חוזרים וממשיכים ללמוד תראה שוב פעם את השיעור
התשובה לא פשוטה ולא ברורה...התשובה פשוטה וברורה
אסביר את דבריי:מחילה מכת''ר אולי תמקד אותי באמת מה לא זכיתי להבין בקושייתך בקשה תורה היא וללמוד אני צריך