זה הזמן לקרוא את הקובץ הזה. יש בו המון המון חומר למחשבה לכל אחד ואחד.אריות קשורים בחוט.
סה"כ 6 עמודי קריאה. בכמה דקות תקרא את הכל.אפשר תמצות על מה הקונטרס ומה הכיוון בו?
דיברתי גם על הקונטרס הראשון. שפותח האשכול העלה.סה"כ 6 עמודי קריאה. בכמה דקות תקרא את הכל.
כלפי איזה קונ' דבריך אמורים?קראתי גאוה של משוכנזים
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.כלפי איזה קונ' דבריך אמורים?
רפוא"ש.מה אתה חושב? אתה משחק אותה תמים? בפעם הראשונה עשית כאילו שאלו על הקונטרס שהעלת וגם הפעם, פותח האשכול העלה קונטרס ואליו מתייחסים.
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.
תמיד צריך לדעת את דרך האמצע, גם מרן זיע"א לא נהג בקיצוניות כזאת.
אני חלק מעולם התורה הספרדיוזה הזמן לקרוא את הקובץ המצורף, שמציג ראיה קצת אחרת. ונא לחוות דעה.
אריות מסכניםכלפי איזה קונ' דבריך אמורים?
הרבית להג. אבל אני צדקתי:מה אתה חושב? אתה משחק אותה תמים? בפעם הראשונה עשית כאילו שאלו על הקונטרס שהעלת וגם הפעם, פותח האשכול העלה קונטרס ואליו מתייחסים.
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.
תמיד צריך לדעת את דרך האמצע, גם מרן זיע"א לא נהג בקיצוניות כזאת.
אריות מסכנים
זה בדיוק מטרת החוברת להכניס שיח כזה שיצור את המהפך.אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל
אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.
אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
צריך להזהר, אלו בדיוק היו טיעוניו של חיים אמסלם...אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל
אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.
אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
באמת קונטרס מוזר במחילהוזה הזמן לקרוא את הקובץ המצורף, שמציג ראיה קצת אחרת. ונא לחוות דעה.
אני הסכמתי בעיקר עם הרעיון שזקיפת קומת הציבור הספרדי צריכה להיות עם גאוה ברבותינו ובראשם מרן זיע"א, ובישיבותינו. ולא כמו המהלך של אריות קשורים בחוט, שעדיין חוששים מהאשכנזים, ולא מרימים על נס את רבותינו. וגם מדגישים כל הזמן שהם מדברים על ספרדים בוגרי ישיבות ליטאיות, כאילו הם בעלי מעלה על בוגרי הישיבות הספרדיות. [וזה בדיוק אריות קשורים בחוט...].באמת קונטרס מוזר במחילה
מביא "בעיות" שקיימות [שבמילה אחת הבעיה הכי גדולה שלו שיש רמים אשכנזים בישיבות ספרדיות], והפתרון בעיניו כזה גאוני ופשוט להקים ישיבה עם אלף בחורים ספרדים... שאם הכותב הזה היה טיפה מכיר בחורים ספרדים מקרוב היה מבין שזה בכלל לא פיתרון
ודאי שגם בכמות. כנס בטדי עם 20 אלף איש דומה לכנס עם 500 איש?!א. עוצמה לא נמדדת בכמות
זה לא קשור לכמות הבחורים בישיבה, אלא לכמות הצוות ביחס לכל בחור. (לדוגמא ישיבה עם 100 בחורים ו5 אנשי צוות לא תוכל לתת יחס כמו ישיבה עם 1000 בחורים ו70 אנשי צוות).ב. אלף בחורים ספרדים, מי יוכל להתייחס אליהם בחום כמו שהם צריכים? זה לא אשכנזים שגדלו בקוטב הצפוני בקור מינוס 20...
במיר הבעיה לא קשורה כלל לכמות, אלא לדברים אחרים בכלל, כענין הדירות וכו'.מה גם שגם אצל האשכנזים יוצא הרבה תקלות במישור הפרטי לבחורים שלומדים בישיבות כאלה ענקיות, ואם רצונך לראות בעיניך אתה מוזמן להסתובב בדירות של בחורי ישיבת מיר, ולדבר איתם קצת ולשמוע כמה מאמצים הישיבה משקיעה למנוע מהם תקלות
וב"ה אכשר דרא ויש גם רמי"ם ספרדים שיודעים לעשות רוח, וסוחפים את הבחורים בצורה מצויינת.ד. ודבר אחרון מה לעשות והבחורים עצמם מתרשמים כשבא להם ר''מ אשכנזי שיודע לעשות רוח גבוהה גבוהה וליבם נמשך אחריו? זה לא ענין של נחיתות, אלא פשוט זה מה שמשתלם לראש ישיבה להביא אחד או שנים כאלה שהבחורים יטעמו גם מהטעם שלהם, והנסיון שלי הוכיח שהתוצאות לא רעות בכלל, כמה שהדבר היה רע בעיני מעיקרא, אבל זו המציאות