לא אומרים אתודה על עבירות קלות....?מה שזכור לי בכלל לא אומרים את זה.
אם אני זוכר נכון מדלגים על כל הקטע הזה... (מסיבה פשוטה, הוא לא מתוודה בלילה...)
הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........מה נוהגים לומר בסליחות שעושים בצהריים?
אתווה על עבירות... בלחלה - לא. בסוף - לא. אז מה כן אפשר לומר? בצהריים?
הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........
שאלה - 256593
לכבוד הרב
האם כשאומרים סליחות ביום אומרים ריבנו של עולם אתודה או שזה רק בלילה
תשובה
רק חולים אומרים ביום. רפואה שלימה.
שאלה - 256626
לכבוד הרב..אנחנו נוהגים לעשות סליחות ב6 אחה" צ ולאחר מכן מנחה האם אומרים תחנון במנחה? תודה ובריאות איתנה
תשובה
לזה אתה קורא סליחות? וגם לקצץ בתפילה. אלול מוצלח ביותר.
אני יודע גם אני נמצא באותו מקום (עדיין לצערי....) לכן הדגשתי מראש את ההסתייגות!הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.
הם יכולים לעשות רק בשני וחמישי או בעשי"ת וכו'. אבל הם משתדלים לעשות כל יום אלא שזה ביום... ב-6 בערך
העיקרון אמנם נכון, אך לענ"ד אין ראיה כלל ממנהג בני הישיבות. בפרט כיום שראשי הישיבות (בד"כ) לא ישאלו וגם לא מענין אותם מה נכון וצריך אלא מה עושים "בישיבות".שאלתי היום בחורי ישיבה שאומרים סליחות כל יום בשעה 14:00 בצהריים ואמרו לי שהם מדלגים על הקטע הזה בסליחות בצהריים. ופשוט.
לא. לא ידוע לי על ישיבה שעושים סליחות בצהריים מטעם הישיבה.העיקרון אמנם נכון, אך לענ"ד אין ראיה כלל ממנהג בני הישיבות. בפרט כיום שראשי הישיבות (בד"כ) לא ישאלו וגם לא מענין אותם מה נכון וצריך אלא מה עושים "בישיבות".
בשנות בחרותי, נהגתי לפי רבני הישיבה לעשות סליחות בלילה רק בשני-חמישי, ובשאר הימים בצהריים. על פי מרן מפורש בחזו״ע ימים נוראים.הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........
שאלה - 256593
לכבוד הרב
האם כשאומרים סליחות ביום אומרים ריבנו של עולם אתודה או שזה רק בלילה
תשובה
רק חולים אומרים ביום. רפואה שלימה.
שאלה - 256626
לכבוד הרב..אנחנו נוהגים לעשות סליחות ב6 אחה" צ ולאחר מכן מנחה האם אומרים תחנון במנחה? תודה ובריאות איתנה
תשובה
לזה אתה קורא סליחות? וגם לקצץ בתפילה. אלול מוצלח ביותר.
תבורך! וכבר מילתי אמורה -בשנות בחרותי, נהגתי לפי רבני הישיבה לעשות סליחות בלילה רק בשני-חמישי, ובשאר הימים בצהריים. על פי מרן מפורש בחזו״ע ימים נוראים.
לרב מוצפי השקפה שונה בהלכה, כידוע. עם כל כבודו ומעלתו.
לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........
מה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.
הם יכולים לעשות רק בשני וחמישי או בעשי"ת וכו'. אבל הם משתדלים לעשות כל יום אלא שזה ביום... ב-6 בערך
לא הבנתי כלום. עירבבת אברכים עם עמלים לפרנסתם? לא הבנתי מה באת להגיד?מה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.
אנשים שעמלים לפרנסתם לא צריכים להיות עירניים...
איך הפכנו את התורה!!!!
במקום שהלימוד יהיה אחריות של היהודי, כולם צריכים לדאוג לו - אשתו, המדינה, הציבור. כמה גאווה!! כמה בורות!! ובסוף דנים בנושאים הלכתיים כתו ילד בכיתה ב'
בסופו של דבר חז"ל צדקו יותר מכולם - אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומומה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.
אנשים שעמלים לפרנסתם לא צריכים להיות עירניים...
מעניין לעניין (שלא) באותו עניין, ראה ביחו"ד ח"ז סי' צ"ג.גם מרן רבינו עובדיה היה אומר במשך כמה שנים סליחות לאחר מנחה גדולה (יחוה דעת - ימים נוראים של הגר"ד יוסף שליט"א)
איזה ישיבה?לא. לא ידוע לי על ישיבה שעושים סליחות בצהריים מטעם הישיבה.
או שעושים בבוקר או שלא עושים.
אני דיברתי על בחורים ספרדים מישיבה אשכנזית שמארגנים מניין בצהריים לעצמם.
עכ"פ, זה היה רק לתוספת חיזוק שכך גם נוהגים העולם.
נפ"מ נגד מש"כ בשם רש"י זפרני שחילק בין לפני מנחה לאחרי מנחה שאחרי בדיעבד. ולא מצאתי מקור אא"כ נפרש דבריו שהתכוון לפני מנחה גדולה שאז עדיף כי עדיין לא זמן צהרים שאז גבורה. אך לא מסתבר. וצעג"ג.לאחר מנחה גדולה
אשמח שתסביר מה כוונתךלרב מוצפי השקפה שונה בהלכה, כידוע. עם כל כבודו ומעלתו.
בחזו"ע כבר דיבר על זה אם אפשר אחרי מנחה משום תדירשחילק בין לפני מנחה לאחרי מנחה שאחרי בדיעבד.