• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתודה על עבירות (בלילה - בתוך) בצהריים.

מה נוהגים לומר בסליחות שעושים בצהריים?
אתווה על עבירות... בלחלה - לא. בסוף - לא. אז מה כן אפשר לומר? בצהריים?
הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........

שאלה - 256593
לכבוד הרב
האם כשאומרים סליחות ביום אומרים ריבנו של עולם אתודה או שזה רק בלילה
תשובה
רק חולים אומרים ביום. רפואה שלימה.

שאלה - 256626
לכבוד הרב..אנחנו נוהגים לעשות סליחות ב6 אחה" צ ולאחר מכן מנחה האם אומרים תחנון במנחה? תודה ובריאות איתנה
תשובה
לזה אתה קורא סליחות? וגם לקצץ בתפילה. אלול מוצלח ביותר.
 
הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........

שאלה - 256593
לכבוד הרב
האם כשאומרים סליחות ביום אומרים ריבנו של עולם אתודה או שזה רק בלילה
תשובה
רק חולים אומרים ביום. רפואה שלימה.

שאלה - 256626
לכבוד הרב..אנחנו נוהגים לעשות סליחות ב6 אחה" צ ולאחר מכן מנחה האם אומרים תחנון במנחה? תודה ובריאות איתנה
תשובה
לזה אתה קורא סליחות? וגם לקצץ בתפילה. אלול מוצלח ביותר.
הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.
הם יכולים לעשות רק בשני וחמישי או בעשי"ת וכו'. אבל הם משתדלים לעשות כל יום אלא שזה ביום... ב-6 בערך
 
הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.
הם יכולים לעשות רק בשני וחמישי או בעשי"ת וכו'. אבל הם משתדלים לעשות כל יום אלא שזה ביום... ב-6 בערך
אני יודע גם אני נמצא באותו מקום (עדיין לצערי....) לכן הדגשתי מראש את ההסתייגות!
 
שאלתי היום בחורי ישיבה שאומרים סליחות כל יום בשעה 14:00 בצהריים ואמרו לי שהם מדלגים על הקטע הזה בסליחות בצהריים. ופשוט.
העיקרון אמנם נכון, אך לענ"ד אין ראיה כלל ממנהג בני הישיבות. בפרט כיום שראשי הישיבות (בד"כ) לא ישאלו וגם לא מענין אותם מה נכון וצריך אלא מה עושים "בישיבות".

ושמא ע"כ אמר מרן זיע"א מנהג = גהנם.

וחכם שלום ע"ה היה אוהב לומר יש בני תורה ויש בני תורא
 
נערך לאחרונה:
העיקרון אמנם נכון, אך לענ"ד אין ראיה כלל ממנהג בני הישיבות. בפרט כיום שראשי הישיבות (בד"כ) לא ישאלו וגם לא מענין אותם מה נכון וצריך אלא מה עושים "בישיבות".
לא. לא ידוע לי על ישיבה שעושים סליחות בצהריים מטעם הישיבה.
או שעושים בבוקר או שלא עושים.
אני דיברתי על בחורים ספרדים מישיבה אשכנזית שמארגנים מניין בצהריים לעצמם.
עכ"פ, זה היה רק לתוספת חיזוק שכך גם נוהגים העולם.
 
הזכרתני מה שראיתי היום באתר דורש ציון וגרם לי לשחוק. לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........

שאלה - 256593
לכבוד הרב
האם כשאומרים סליחות ביום אומרים ריבנו של עולם אתודה או שזה רק בלילה
תשובה
רק חולים אומרים ביום. רפואה שלימה.

שאלה - 256626
לכבוד הרב..אנחנו נוהגים לעשות סליחות ב6 אחה" צ ולאחר מכן מנחה האם אומרים תחנון במנחה? תודה ובריאות איתנה
תשובה
לזה אתה קורא סליחות? וגם לקצץ בתפילה. אלול מוצלח ביותר.
בשנות בחרותי, נהגתי לפי רבני הישיבה לעשות סליחות בלילה רק בשני-חמישי, ובשאר הימים בצהריים. על פי מרן מפורש בחזו״ע ימים נוראים.

לרב מוצפי השקפה שונה בהלכה, כידוע. עם כל כבודו ומעלתו.
 
בשנות בחרותי, נהגתי לפי רבני הישיבה לעשות סליחות בלילה רק בשני-חמישי, ובשאר הימים בצהריים. על פי מרן מפורש בחזו״ע ימים נוראים.

לרב מוצפי השקפה שונה בהלכה, כידוע. עם כל כבודו ומעלתו.
תבורך! וכבר מילתי אמורה -
לא יודע עד כמה זה הלכה למעשה אך לראות איפה אנחנו ואיפה הם...........
 
הרבה אברכים מונעים עצמם מסליחות כי זה מפריע להם בלימוד העייפות. או מכל סיבה אחרת שלא מאפשרת להם לצאת בלילה או לפנות בוקר.
הם יכולים לעשות רק בשני וחמישי או בעשי"ת וכו'. אבל הם משתדלים לעשות כל יום אלא שזה ביום... ב-6 בערך
מה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.
אנשים שעמלים לפרנסתם לא צריכים להיות עירניים...
איך הפכנו את התורה!!!!
במקום שהלימוד יהיה אחריות של היהודי, כולם צריכים לדאוג לו - אשתו, המדינה, הציבור. כמה גאווה!! כמה בורות!! ובסוף דנים בנושאים הלכתיים כתו ילד בכיתה ב'
 
מה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.
אנשים שעמלים לפרנסתם לא צריכים להיות עירניים...
איך הפכנו את התורה!!!!
במקום שהלימוד יהיה אחריות של היהודי, כולם צריכים לדאוג לו - אשתו, המדינה, הציבור. כמה גאווה!! כמה בורות!! ובסוף דנים בנושאים הלכתיים כתו ילד בכיתה ב'
לא הבנתי כלום. עירבבת אברכים עם עמלים לפרנסתם? לא הבנתי מה באת להגיד?
 
מה שמפריע להם שזה שהם רוצים לישון.
אנשים שעמלים לפרנסתם לא צריכים להיות עירניים...
בסופו של דבר חז"ל צדקו יותר מכולם - אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומו
כולנו טועים בזה (גם אני) ודנים את השני לחובה, אך מסיבה אחת פשוטה, אני זה לא האחר!
לך לא מפריע לקום מקודם יותר וללמוד בשקידה ולשני זה כן מפריע. זה הכל ללא שום תוספות אחרות
וחוץ מזה, הטענה של אנשים שעובדים וקמים מוקדם איננה טענה, משום שעייפות יותר פוגעת במאמץ של מחשבה ממושכת של למידה, מאשר מאמץ גופני, פיזי
ולפעמים בדיוק ההיפך, מי שעייף וילך לעשות פעולות אחרות פיזיות יהיה עירני יותר
 
לא. לא ידוע לי על ישיבה שעושים סליחות בצהריים מטעם הישיבה.
או שעושים בבוקר או שלא עושים.
אני דיברתי על בחורים ספרדים מישיבה אשכנזית שמארגנים מניין בצהריים לעצמם.
עכ"פ, זה היה רק לתוספת חיזוק שכך גם נוהגים העולם.
איזה ישיבה?
 
לאחר מנחה גדולה
נפ"מ נגד מש"כ בשם רש"י זפרני שחילק בין לפני מנחה לאחרי מנחה שאחרי בדיעבד. ולא מצאתי מקור אא"כ נפרש דבריו שהתכוון לפני מנחה גדולה שאז עדיף כי עדיין לא זמן צהרים שאז גבורה. אך לא מסתבר. וצעג"ג.
לרב מוצפי השקפה שונה בהלכה, כידוע. עם כל כבודו ומעלתו.
אשמח שתסביר מה כוונתך
 
חזור
חלק עליון