• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בדיחות בעלונים לפרשת השבוע

למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
 
אולי כמו רבא שקודם הלימוד היה אומר בדיחה
כי הא דרבה, מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא, ובדחי רבנן לסוף יתיב באימתא ופתח בשמעתא (שבת ל: פסחים קיז.)

רק אכתי צ"ע למה זה בסוף העלון ולא בתחילתו
 
רק אכתי צ"ע למה זה בסוף העלון ולא בתחילתו
כי העיקר זה הדברי תורה. והטעם שהביא כת"ר זה תוספת טעם.
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
לכאו' בענין הבדיחות כל אחד וטעמו הוא, זה מוסיף שמחה בשבת ותענוג.
לא הבנתי מה הבעיה בבדיחות בשבת.
 
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
עד שיש משהו בעלון שכווולם קוראים אתה רוצה למחוק אותו ???
אתמהה !!
 
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
אתה דן מזה שאין ללמוד אלא בדברי תורה? או מדין שטרי הדיוטות. כי אם אתה דן מהצד הראשון, אין פה בכלל דיון. ובודאי שהדבר מותר. וכי אתה לא מדבר שום דבר בשבת חוץ מלימוד?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון