• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בדיחות בעלונים לפרשת השבוע

למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
 
אולי כמו רבא שקודם הלימוד היה אומר בדיחה
כי הא דרבה, מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא, ובדחי רבנן לסוף יתיב באימתא ופתח בשמעתא (שבת ל: פסחים קיז.)

רק אכתי צ"ע למה זה בסוף העלון ולא בתחילתו
 
רק אכתי צ"ע למה זה בסוף העלון ולא בתחילתו
כי העיקר זה הדברי תורה. והטעם שהביא כת"ר זה תוספת טעם.
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
לכאו' בענין הבדיחות כל אחד וטעמו הוא, זה מוסיף שמחה בשבת ותענוג.
לא הבנתי מה הבעיה בבדיחות בשבת.
 
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
עד שיש משהו בעלון שכווולם קוראים אתה רוצה למחוק אותו ???
אתמהה !!
 
למה שמים בדיחות בעלונים לפרשת השבוע? הרי אין ללמוד בשבת אלא בדברי תורה, שלא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל אלא לעסוק בתורה, (ירושלמי סוף פרק טז דשבת). (ילקוט יוסף סימן שז סע׳ יב ס"ק כט). ומן הסתם יקראו בשבת.
ואם שמים כי זה מותר - למה מותר?
תודה
אתה דן מזה שאין ללמוד אלא בדברי תורה? או מדין שטרי הדיוטות. כי אם אתה דן מהצד הראשון, אין פה בכלל דיון. ובודאי שהדבר מותר. וכי אתה לא מדבר שום דבר בשבת חוץ מלימוד?
 
חזור
חלק עליון