בדעת המהר"ם אלשקר להיתר הוצאת שיער מקדימה.

דברי הרב @אהרן כהן צודקים לענ"ד.
ומה שכתב:


א. הרב עזרא עטיה לא הסכים לרב עובדיה בהרבה דברים. ב"המלך המשפט" לא הסכים עמו [כך אמר הרב יצחק אבא שאול, מאחרוני תלמידיו בזקנותו – שהגר"ע עטיה הורה להם לא לחזור, כדעת הבא"ח]. הוא לא הסכים עמו בר"ת במוצ"ש [הוא עצמו לא נהג כן, לא במוצ"ש ולא ביוה"כ, ולא רק בגלל שהיה זקן, אלא משום שלא אחז מזה]. הוא לא הסכים עמו בענין ברכה לנשים על ברוך שאמר וישתבח ויוצר אלא שכן יש להם לברך. וזה רק מה שאנו יודעים.

ב. מה צריך להתייעץ אם הביאו כאן למעלה מעשרה אחרונים שפירשו כך בדעת מהר"ם אלאשקר. אז האם צריך הסכמה מרב בדורנו להצדיק אותו? הוא בסה"כ 'הכריע' שאותו רב צודק.

ג. כשרבנים שהגיעו להוראה חולקים על הרב עובדיה אתם מקבלים את דבריהם? או שמוצאים טענות אחרות?

ד. כמה וכמה הלכות בידינו שמרן חזר בהם, אני בטוח שאם חלילה היה נפטר קודם לכן והיו מעלים לכם טענות צודקות שלא כדבריו הקודמים, הייתם זועקים עד לב השמים.
לא הסכים איתו כך לעצמו.
אבל לכתוב בספרו כן הסכים איתו.

וכן צריך להתיעץ, אני מקבל ממי שנאמן לפסקים של מרן זצ"ל שיש לו סיבה למצוא חיזוק למה שמרן כתב, לא ח"ו שאני חולק על הרבנים הגאונים הנ"ל, אלא נאמן עלי מרן זצ"ל.
ואדרבא שיעלו את הטענות למרן הראשל"צ שליט"א, אם יגיד כפי שהם כתבו, מודים שרבנן היינו שיבחיהו...

שרבנים בסדר גודל של מרן זצ"ל חלוקים על מרן, ח"ו אף אחד לא מזלזל בהם או בפסיקה שלהם, אבל לא חושב שבנתים הראו פה רב בסדר גודל של מרן זצ"ל שכתב כך...

שמרן חזר בו בחיי חיותו אנחנו נקבל, אבל שיבא אדם ויגיד שמרן היה חוזר בו אם היה רואה את הנ"ל, מאיפה לך?
 
חזור
חלק עליון