בהלכה ובאגדה תשפ''ב

יוסף דהן

Well-known member
יצא לאור חוברת של בהלכה ובאגדה על ימים נוראים.
ועל סוכות שבוע שעבר היתה בדפוס ומסתמא שמוכנה ואם לא אז ממש בקרוב.

נ.ב כל הצריך ד''ת מהם הן בחלק האגדה והן בחלק ההלכה בקובץ וורד לצורך זיכוי הרבים כגון בכתיבת עלונים וכדו' יכול לבקש מהמחבר במייל וכמובן שיציין השם והרב נקי ישלח לו בשמחה.
 
יצא לאור חוברת של בהלכה ובאגדה על ימים נוראים.
ועל סוכות שבוע שעבר היתה בדפוס ומסתמא שמוכנה ואם לא אז ממש בקרוב.

נ.ב כל הצריך ד''ת מהם הן בחלק האגדה והן בחלק ההלכה בקובץ וורד לצורך זיכוי הרבים כגון בכתיבת עלונים וכדו' יכול לבקש מהמחבר במייל וכמובן שיציין השם והרב נקי ישלח לו בשמחה.
יש שינויים במהדורות של השנה?
אגב לגבי האזיקונים לסכך ממנו נשמע שזה לכתחילה. לפי הילקו"י זכור לי שעדיף שלא.
 
יש הרבה הוספות. חוברת עבה יותר וכמובן שמעדכן פעמים גם לפי הילקו'י מועדים.
לגבי האזיקונים.
ז''ל במהדורא החדשה
קְשִׁירַת הַסְּכָךְ

מִכָּל הַנִּזְכָּר לְעֵיל, מְבֹאָר שֶׁמֻּתָּר לִקְשֹׁר אֶת הַסְּכָךְ עַצְמוֹ אוֹ אֶת הַמַּחְצְלָאוֹת בְּחוּטֵי נַיְלוֹן אוֹ בַּרְזֶל אוֹ אָזִיקוֹנִים הָעֲשׂוּיִים מִפְּלַסְטִיק, לְבַל יָעוּפוּ בָּרוּחַ. אַךְ יֵשׁ מַחְמִירים לְקָשְׁרָם בְּחוּטֵי פִשְׁתָּן אוֹ דֶּקֶל וְכַיּוֹצֵא בָּהֶם. (כג, כו, מד) והעיד לי הגאון רבי אליהו עזריאל שליט"א ששמע מעדים נאמנים הי"ו ששאלו את מרן מלכא רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בחודש תשרי ה'תשס"ח, לגבי קשירת הסכך בחוטי ניילון הנקראים "אזיקונים", והשיב בפשיטות שמותר לקשור הסכך בהם, ולא הוסיף שיש מקום להחמיר.



וְאוּלָם, אַף לַמַּחְמִירִים, פָּשׁוּט שֶׁרַשַּׁאי לְכַתְּחִלָּה לְקָשְׁרָם בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת בְּחוּטֵי פִּשְׁתָּן לְבַל יָעוּפוּ בְּרוּחַ מְצוּיָה, וּלְאַחַר מִכֵּן לְחַזְּקָם בַּאֲזִיקוֹנִים, כְּדֵי שֶׁלֹּא יָעוּפוּ בְּרוּחַ שֶׁאֵינָהּ מְצוּיָה. (ילקוט יוסף סוכה עמ' רכב, רצב)
 
יצא לאור חוברת של בהלכה ובאגדה על ימים נוראים.
ועל סוכות שבוע שעבר היתה בדפוס ומסתמא שמוכנה ואם לא אז ממש בקרוב.

נ.ב כל הצריך ד''ת מהם הן בחלק האגדה והן בחלק ההלכה בקובץ וורד לצורך זיכוי הרבים כגון בכתיבת עלונים וכדו' יכול לבקש מהמחבר במייל וכמובן שיציין השם והרב נקי ישלח לו בשמחה.
אגב, יש סניפים של רמי לוי, שם מחלקים בקופות כל חוברת חדשה שיוצאת
 
יש הרבה הוספות. חוברת עבה יותר וכמובן שמעדכן פעמים גם לפי הילקו'י מועדים.
לגבי האזיקונים.
ז''ל במהדורא החדשה
קְשִׁירַת הַסְּכָךְ

מִכָּל הַנִּזְכָּר לְעֵיל, מְבֹאָר שֶׁמֻּתָּר לִקְשֹׁר אֶת הַסְּכָךְ עַצְמוֹ אוֹ אֶת הַמַּחְצְלָאוֹת בְּחוּטֵי נַיְלוֹן אוֹ בַּרְזֶל אוֹ אָזִיקוֹנִים הָעֲשׂוּיִים מִפְּלַסְטִיק, לְבַל יָעוּפוּ בָּרוּחַ. אַךְ יֵשׁ מַחְמִירים לְקָשְׁרָם בְּחוּטֵי פִשְׁתָּן אוֹ דֶּקֶל וְכַיּוֹצֵא בָּהֶם. (כג, כו, מד) והעיד לי הגאון רבי אליהו עזריאל שליט"א ששמע מעדים נאמנים הי"ו ששאלו את מרן מלכא רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בחודש תשרי ה'תשס"ח, לגבי קשירת הסכך בחוטי ניילון הנקראים "אזיקונים", והשיב בפשיטות שמותר לקשור הסכך בהם, ולא הוסיף שיש מקום להחמיר.



וְאוּלָם, אַף לַמַּחְמִירִים, פָּשׁוּט שֶׁרַשַּׁאי לְכַתְּחִלָּה לְקָשְׁרָם בְּכַמָּה מְקוֹמוֹת בְּחוּטֵי פִּשְׁתָּן לְבַל יָעוּפוּ בְּרוּחַ מְצוּיָה, וּלְאַחַר מִכֵּן לְחַזְּקָם בַּאֲזִיקוֹנִים, כְּדֵי שֶׁלֹּא יָעוּפוּ בְּרוּחַ שֶׁאֵינָהּ מְצוּיָה. (ילקוט יוסף סוכה עמ' רכב, רצב)
הרב צבי חקק מעיד ששאל את מרן זיע"א ואמר לו לכתחילה.
 
חזור
חלק עליון