זה לא חלב אמיתי או שזה חלב אמיתי בלי טעם של חלב?מכיון שהוא לא חלב אמיתי
זה לא חלב אמיתי או שזה חלב אמיתי בלי טעם של חלב?מכיון שהוא לא חלב אמיתי
חלב אמיתי בלי מהות החלב. כל המושג "חלב" הוא עם השומן שבו, ואם נשאב ממנו כל השומן, שוב אינו סמיך וממשי ומוטעם כחלב, אלא טעמו חלש וקלוש וכמעט כמים אע"פ שלא נתערבה בו שום טיפה של מים.זה לא חלב אמיתי או שזה חלב אמיתי בלי טעם של חלב?
למיטב זכרוני, חלב פרה שנחלב מגוף הפרה מכיל בין 3 ל4 % שומן.זה 100% חלב אבל רק 3% שומן, אז זה לא באמת חלב.
מה?! למיטב ידיעתי שואבים מזה את כל השומן ומה שנשאר זה רק 3% שומן... לכן זה נקרא חלב רזה. (זה מה שראיתי באחרוני זמננו)למיטב זכרוני, חלב פרה שנחלב מגוף הפרה מכיל בין 3 ל4 % שומן.
מתוך המכלולמה?! למיטב ידיעתי שואבים מזה את כל השומן ומה שנשאר זה רק 3% שומן... לכן זה נקרא חלב רזה. (זה מה שראיתי באחרוני זמננו)
האיך שייך חנן, הלא הטעם מועט שנבלע בהקליפה מתפשט מיד בכל החתיכה?2. יש לדון שהבשר אסור לגמרי לכאורה, שאחר שהקליפה נהיתה חנן חזרה ואסרה את כל הבשר בבישול השני.
אבל האבא הוסיף רוטב על הבשר, זה עדיין נקרא יבש?3- בדיעבד בתנור ב"י בזה אחר זה באוכלין יש מקום להקל כמבואר ביבי"א בעניין זיעה ביבש, ע"ש.
אבל הוא עבידי לטעמה?ועוד יש לדון במרק החלבי אולי יש בו מעט מאד חלב לעומת המים ובטל בס'?
חס ושלום לומר כן!גם החלב עצמו אולי נידון כמי חלב, כיון שהוא רק 3% שומן...
השאלה אם מורגש טעמו, אם לא אז ראי"ז עבידי לטעמה כמ"ש להדיא הט"ז בדין עבידי לטעמא דהיינו חריף, ע"ש.אבל הוא עבידי לטעמה?
למה שישימו בה חלב, שמצמצם האדם מאוד מבחינה הילכתית, אם לא מורגש טעמו?השאלה אם מורגש טעמו, אם לא אז ראי"ז עבידי לטעמה כמ"ש להדיא הט"ז בדין עבידי לטעמא דהיינו חריף, ע"ש.
מי אמרי' תתאה גבר, באופן שהבשר שקוע בהחלב?4 האם החלב נאסר? הרי תתאה גבר
מפורש כן להדיא ברשב"א ובש"ך שם בצ"אמי אמרי' תתאה גבר, באופן שהבשר שקוע בהחלב?
כמדומני שהדבר נאמר ע"י אחד התלמידים בשם הראש כולל, אז אולי הוא לא כ"כ הבין נכון...אנוכי הקטן אתמהה איך ראש כולל יכול לומר דברים כאלו??
ראיתי שם הנושא של 'תתאה גבר'.מפורש כן להדיא ברשב"א ובש"ך שם בצ"א
מפורש כן להדיא ברשב"א ובש"ך שם בצ"א
למה אתם סוברים שרק הקליפה של הבשר בלע חלב,2- מחלוקת גדולה אם יש חנ"נ בקליפה
2. יש לדון שהבשר אסור לגמרי לכאורה, שאחר שהקליפה נהיתה חנן
זה דווקא בצלי רותח, כאן לכאו' זה מחמת בישול, לא?הלא בדבר שיש לו בקעין או שמתובל בתבלין,
בולע כולו כמבואר בסוף סי' צ"א?
ברמ"א סוף סעיף ז' שם 'וה"ה אפוי ומבושל'.זה דווקא בצלי רותח, כאן לכאו' זה מחמת בישול, לא?