• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בירור דעת הבא'ח בכמה ענינים

יוסף דהן

Well-known member
מישהו יודע מהי דעת הבא''ח באלו הנידונים:
א. האם יכול בתענית יחיד להתפלל ערבית מבעוד יום ואחר שקיעת החמה יקדש ויאכל?
ב. האם בביתו יבדיל תחילה על הכוס ולאחר מכן ידליק נרות חנוכה?
ג. האם הנצרך לנקביו באמצע סעודתו צריך לחזור ולברך כשחוזר?
ד. האם מותר לטלטל בשר חי תפל ומליח או בשר קפוא?
ה. האם מותר לעשות מילה דחויה בימים חמישי ושישי?
ו. האם בביתו יבדיל תחילה על הכוס ולאחר מכן ידליק נרות חנוכה? יא)האם יכול להדליק עד עלות השחר? אם לא הספיק להתפלל מנחה קודם הדלקת נרות חנוכה , האם יכול להדליק ולהתפלל בציבור לאחר מכן?
ז. בגדים רטובים שנתלו בערב שבת על החבל האם אומרים "מגו דאתקצאי בבין השמשות אתקצאי לכולי יומא " ויהיה אסור להורידם מהחבל?
ח. . האם מותר מן הדין לחצוץ שיניו במחט?
ט. האם יש בישול אחר בישול בלח?
י. . האם מותר לתת בערב שבת שקית מלאה אורז ובשר בתוך קדרת החמין והאם יש לחשוש בזה לאיסור הטמנה בדבר המוסיף הבל?
יא. האם מותר בארצות הקור לומר לגוי להדליק מדורה בשביל לחמם הקטנים?
יב. . האם עדיף להתפלל תפילת מנחה קטנה דהיינו משעתיים וחצי קודם הלילה מתפילת מנחה גדולה שהיא חצי שעה אחר חצות היום?
יג. מי שפסול לעדות מחמת עבירה שעבר על לאו מן התורה כמבואר בחושן משפט(סימן ל"ד) האם כשר לעלות לתורה למניין שבעה?
יד. אם התחילו לקרוא בספר תורה עשרה ובאמצע הקריאה יצא אחד או יותר ונשארו רוב מניין , האם אפשרי להמשיך בקריאת התורה עם ברכותיה?
טו. האם יש להקפיד בקריאת התורה על המבטאים השונים? כגון ספרי ששומע אצל אשכנזים או אשכנזי ששומע אצל ספרדי?
טז. האם יש מצוה להדר בהפטרה בקריאה מתוך ספר הכתוב בכתב יד ובקדושה על קלף?
יז. האם הנהלת בית הכנסת יכולה לתת מתנה לבחור הבר מצוה בשבת?
יח. האם מותר לומר לגוי בשבת במקום מצווה להוליך חפץ מביתו שהוא רשות היחיד לבית חבירו שהוא רשות היחיד כשהוא עובר דרך רשות הרבים?
יט. האם במקום מצוה דרבים מותר לומר לגוי לעשות מלאכה דאורייתא? (כגון שכבה האור החשמל בליל שבת בבית הכנסת , לומר לגוי להדליק את האור).
כ. האם נשים גם חייבות במאה ברכות בכל יום?
 
נערך לאחרונה:


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון