בלשם יחוד של ספירת העומר. למה אומרים - ואומר לך בדמייך חייך?

שאלה - 286155

לכבוד מורנו הרב שליט"א

ילמדנו רבנו, מה טעם נהגו לומר בלשם יחוד שקודם ספירת העומר את פסוקי "השם יגמור בעדי" וגו'.
ושכרו כפול מן השמים​

תשובה

עיין בסידור קול ציון, שם הושמטו פסוקים אלו, אשר לא ידוע מקורם מי על מה ולמה?​

 
כמו"כ סדר הנטילה ארבעים פעם מקורו בחמ"י, וכן שבירת המצה האמצעית ד' ו' מקורה רק בחמ"י
מבלי להיכנס לפולמוס חמדת הימים,
סדר הנטילה מופיע בספר בעש"ט ששמע (הבעש"ט) איש מפי איש עד האריז"ל. שבירת המצה האמצעית ד' ו' מוזכר בשער הכוונות דרוש ו' דפסח.
 
מה המקור שאומרים את התוספת פסוקים לאחר "לשם יחוד" של ספירת העומר ,ואראך מתבוססת בדמייך ואומר לך בדמייך חיי וכו'.
מה זה קשור לספירת העומר, (זה אכן שייך לדם מילה ודם פסח כמו שאומרים בהגדה של פסח).
ע"פ המבואר בשער הכוונות ובסידור הרש"ש, מתוקן בברכת ספירת העומר הי' דמים, שהם מתבוססת בדמייך כמבואר בשעה"כ דרוש א' דפסח, כידוע לי"ח.
 
מי חיברו? ומה מידת נאמנותו?
לוקט לפני השואה ממאתיים ועשר ספרים, כאשר על כל מימרא מביא מקור, כמדומני שעל נטל"י 40 פעמיים מביא מאחד המקורות החזקים (תוי"י, דגמ"א או אחד מאלו). בכל אופן הספר נחשב במקהלות החסידים כאמין באופן כללי.
 
לוקט לפני השואה ממאתיים ועשר ספרים, כאשר על כל מימרא מביא מקור, כמדומני שעל נטל"י 40 פעמיים מביא מאחד המקורות החזקים (תוי"י, דגמ"א או אחד מאלו). בכל אופן הספר נחשב במקהלות החסידים כאמין באופן כללי.
אז צריך לחפש בתולדות או בדגל אם מופיע
 
חזור
חלק עליון