• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בלשם יחוד של ספירת העומר. למה אומרים - ואומר לך בדמייך חייך?

איש חיל

Well-known member
מה המקור שאומרים את התוספת פסוקים לאחר "לשם יחוד" של ספירת העומר ,ואראך מתבוססת בדמייך ואומר לך בדמייך חיי וכו'.
מה זה קשור לספירת העומר, (זה אכן שייך לדם מילה ודם פסח כמו שאומרים בהגדה של פסח).
וכן ההמשך ברכי נפשי את ה'
מה המקור לזה?
בברכה
 
ספר חמדת ימים - עומר - פרק ב
ויסיים בפסוק ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמי"ך ואומר לך בדמי"ך חיי. ואח"כ יבין עצמו לברך ויאמר פסוק ברכי נפשי את ה' ה' אלהי גדל"ת מאד הוד והדר לבשת. עוטה אור כשלמה נוטה שמים כיריעה. ושוב יברך בנעימה קדושה.
 
ספר חמדת ימים - עומר - פרק ב
ויסיים בפסוק ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמי"ך ואומר לך בדמי"ך חיי. ואח"כ יבין עצמו לברך ויאמר פסוק ברכי נפשי את ה' ה' אלהי גדל"ת מאד הוד והדר לבשת. עוטה אור כשלמה נוטה שמים כיריעה. ושוב יברך בנעימה קדושה.
כמו הרבה מאוד דברים שנכנסו לסידורים מהספר הקדוש חמדת ימים
 
אין ולא היה לבן איש חי הקדוש שום בעיה עם הספר חמדת ימים, ומזכירו בכמה וכמה מקומות, ובמשך השנים ראיתי כמה פעמים שמקור דבריו הוא בחמדת ימים
והדברים ברורים ופשוטים (חלקם ראיתי בספר בן איש חי החדש שיצא)
 
אגב, גם כל הסדר שאומרים לפני ספירת העומר ביום הראשון, המקור היחיד הוא בחמדת ימים (וזה נמצא גם אצל הבא"ח, וגם הפסוקים הנ"ל כמדומני שמופיעים שם, וכעת אין לידי לשון חכמים)
 
אין ולא היה לבן איש חי הקדוש שום בעיה עם הספר חמדת ימים, ומזכירו בכמה וכמה מקומות, ובמשך השנים ראיתי כמה פעמים שמקור דבריו הוא בחמדת ימים
והדברים ברורים ופשוטים (חלקם ראיתי בספר בן איש חי החדש שיצא)
צריך לראות בקונטרס חמדת יוסף של רי"ח מזרחי אם כתב בנושא זה
 
אין ולא היה לבן איש חי הקדוש שום בעיה עם הספר חמדת ימים, ומזכירו בכמה וכמה מקומות, ובמשך השנים ראיתי כמה פעמים שמקור דבריו הוא בחמדת ימים
והדברים ברורים ופשוטים (חלקם ראיתי בספר בן איש חי החדש שיצא)
לא ברור מה שכב' אומר.
 
אין ולא היה לבן איש חי הקדוש שום בעיה עם הספר חמדת ימים, ומזכירו בכמה וכמה מקומות, ובמשך השנים ראיתי כמה פעמים שמקור דבריו הוא בחמדת ימים
והדברים ברורים ופשוטים (חלקם ראיתי בספר בן איש חי החדש שיצא)
אני לא זוכר שמזכירו בבא"ח חוץ מענין אי אמירת והוא רחום בליל יוה"כ...
 
לא זוכר אינה ראיה...
ארשום מעט מהרשום בזכרוני
מזכירו בהלכות חנוכה בענין נס יהודית
כמו"כ סדר הנטילה ארבעים פעם מקורו בחמ"י, וכן שבירת המצה האמצעית ד' ו' מקורה רק בחמ"י
ויש עוד הרבה
יש באמתחתי מאמר מקיף מאוד בנושא החמדת ימים שכתבתי בעבר בתשובה לשואל, ועוד חזון למועד
רק צריך לדעת, שלא לקבל כל השערה שנכתבת בספרים כמובן מאליו, כי הרבה מהשערותי הקדומות התנפצו לרסיסים, גם בנושא זה...
 
לא זוכר אינה ראיה...
נכון
ארשום מעט מהרשום בזכרוני
מזכירו בהלכות חנוכה בענין נס יהודית
כמו"כ סדר הנטילה ארבעים פעם מקורו בחמ"י, וכן שבירת המצה האמצעית ד' ו' מקורה רק בחמ"י
ויש עוד הרבה
יש באמתחתי מאמר מקיף מאוד בנושא החמדת ימים שכתבתי בעבר בתשובה לשואל, ועוד חזון למועד
רק צריך לדעת, שלא לקבל כל השערה שנכתבת בספרים כמובן מאליו, כי הרבה מהשערותי הקדומות התנפצו לרסיסים, גם בנושא זה...
נא רשום כמה פעמים מזכירו, וכמה פעמים יכול היה להזכירו ולא הזכירו...
 
לא זוכר אינה ראיה...
ארשום מעט מהרשום בזכרוני
מזכירו בהלכות חנוכה בענין נס יהודית
כמו"כ סדר הנטילה ארבעים פעם מקורו בחמ"י, וכן שבירת המצה האמצעית ד' ו' מקורה רק בחמ"י
ויש עוד הרבה
יש באמתחתי מאמר מקיף מאוד בנושא החמדת ימים שכתבתי בעבר בתשובה לשואל, ועוד חזון למועד
רק צריך לדעת, שלא לקבל כל השערה שנכתבת בספרים כמובן מאליו, כי הרבה מהשערותי הקדומות התנפצו לרסיסים, גם בנושא זה...
ארבעים נטילות זה אמל"י ניניו, מחילה
 
חזור
חלק עליון