• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שב''ק ג' בתשרי ה'תשפ"ה.
הלכות צום גדליה.
כאשר צום גדליה דחוי האם רשאים בעלי הברית לעלות לתורה לקריאת "ויחל"?
כאשר צום גדליה נדחה בעלי הברית פטורים מלהשלים את התענית ורשאים לאכול לאחר מנחה גדולה.
הואיל ובעלי ברית מתענים בתענית דחויה עד המנחה וכיוון שאינם משלימים את התענית אינם רשאים לעלות לספר תורה אף בשחרית. {יבי"א ט, פא אות כד.}
 
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום אחד בשב''ק ד' בתשרי ה'תשפ"ה.
הלכות עשרת ימי תשובה.
הלכה א.
מי שמחל בליבו על הלוואה האם רשאי לקבל את הפירעון?
מי שמחל בליבו על הלוואה שהלווה לחברו יש לחוש למחילה ואין להוציא מן המוחזק. {קצות נתיבות יב, יבי"א ג.}
הלכה ב.
אם יש לו ספק אם חייב ממון לחברו אם חייב ממון לחברו האם יכול לפסוק לעצמו?
בענייני ממונות לא יפסוק לעצמו כיוון שאין אדם רואה נגעי עצמו אלא ילך ליישר את ההדורים בפני דיינים. {משנ"ב א.}
 
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שני בשב''ק ה' בתשרי ה'תשפ"ה.
הלכות עשרת ימי תשובה.
האם חייב לפייס את חברו לפני יום הכיפורים אע"פ שחברו מקפיד עליו שלא בצדק?
עבירות שבין אדם לחבירו אין יום הכיפורים מכפר עד שיפייסנו: אפילו לא הקניטו אלא בדברים, צריך לפייסו {שו"ע תרו,א.}
כתבו המקובלים: מי שאינו מעביר שנאה ביום כיפור אין תפילתו נשמעת.{תרו,א.}
מי שלא חטא כנגד חברו אך חברו החליט להיפגע כגון שלא הזמינו לשבת או שלא חייך אליו, אין חובה לבקש מחילה {כמבואר במשנה {ב"מ עה:}} אין לו עליו אלא תרעומת ומשמע שבשביל שיכעס על חבירו חייב היתר.
 
חזור
חלק עליון