בעיית מעוכבי השידוכים

אבל הגזימו!
כווווול הזמן מורידים על יופי!
עכשיו בחורות מורידות בחורים על יופי, מי ישמע מה את רוצה גם דוגמן גם ת"ח?!
והבחורים בכלל האף שלהם בשמי מרומים מכיון שהם מודעים להצפה של בחורות איכותיות בשוק
אני חושב שזה ממש לא יפה לכתוב את זה
ואל תדון את האדם עד שתגיע למקומו
ולאף אחד לא כייף להישאר רווק אני חושב שתחשבו ממקום אחר שככל שיותר מתבגרים אז יותר קשה להתפשר על כל דבר ובפרט ביופי מכיון שהם נהיו מבינים יותר בענינים האלו ודי למבין וכדי שתחזור בך
לא שאני מצדיק אבל מי אני שאני יטיף למי שמתמודד בעצמו עם הקושי
{ אגב אני צעיר בן 21 }
 
לענ"ד הפתרון לזה הוא וועדים בישיבות להסביר לבחורים מה זה באמת חיי הנישואין, וכמה כל העניינים החיצוניים, יופי וכד' הם הבל וריק.
היה לי חבר בררן משכמו ומעלה, בירר על כל הסמינר של אשתי, והיה עושה השוואות בין אלו שנפגש מי יותר יפה וכו'. וחודש אחרי שהתחתן אמר לי שכל היופי זה שטויות!!!
ב"ה יש וועדים מצוינים בישיבות על שידוכים אבל אני ממש לא מסכים איתך שיופי זה שטיות וכבר ויופי זה דבר חשוב בבנית הבית נכון צריך יחסיות וזה חסר אבל וודאי שיופי זה דבר חשוב שצריך להשים לזה דגש
 
יופי זה דבר חשוב שצריך להשים לזה דגש
יופי זה חשוב אבל בודאי שלא צריך לשים לזה דגש.
ודבריך מוכיחים בדיוק מה שאמרתי שהדור השתנה ופתאוםהיופי נהפך חזות הכל ועוד חושבים שיש לזה איזה שהוא 'ערך השקפתי'
 
תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי מיוחסות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם למשפחה לפי שאין האשה אלא לבנים מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשם שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים.


וצא וראה במשל שבשיר השירים שמתאר את היופי מצד עצמו ולא מצד המעשים כלל, ואכמ"ל
 
תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי מיוחסות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם למשפחה לפי שאין האשה אלא לבנים מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשם שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים.


וצא וראה במשל שבשיר השירים שמתאר את היופי מצד עצמו ולא מצד המעשים כלל, ואכמ"ל
הרבה טועים בגמרא הנ''ל. יש בזה לכאו' סתירה אין אשה אלא ליופי או לבנים או לשם שמים?
אלא שאפשר לבחור אשה לכל אחת מהסיבות הנ''ל דהיינו שאשה שהיא רק יפה זה בסדר וכן אשה שיהיו לה בנים טובים זה גם בסדר למרות שאין לה מעלות אחרות, ואפילו אשה שאין לה שום מעלה גם אפשר לקחת העיקר שיכוין לשם שמים.
במילים אחרות, פה כתוב שלא להיות בררן!!
ואולי הרב @יעקב יעקב יחכימנו בנושא
 
הרבה טועים בגמרא הנ''ל. יש בזה לכאו' סתירה אין אשה אלא ליוםי או לבנים או לשם שמים?
אלא שאפשר לבחור אשה לכל אחת מהסיבות הנ''ל דהיינו שאשה שהיא רק יפה זה בסדר וכן אשה שיהיו לה בנים טובים זה גם בסדר למרות שאין לה מעלות אחרות, ואפילו אשה שאין לה שום מעלה גם אפשר לקחת העיקר שיכוין לשם שמים.
במילים אחרות, פה כתוב שלא להיות בררן!!
ראה בבן מלך על שיר השירים מה שביאר בזה ותרו"ץ
 
כבעלי נסיון אמרתי לשאול [שאלה שמציקה להמון וגם לי] היכן החלק של הבטחן בשידוכים וכמה מקום לתת לו
ואבאר כי הרבה פעמים בחור מקבל הצעה מסויימת שמכניסה אותו לספיקות [הן מבחינה כספית הן משפחתית רוחנית וכו' וכו']
ואז אחרי יומיים שהוא אובד עצות מגיע השלב של האמונה ואומר לעצמו אני ינסה אם זה זה ,אז זה ילך ואם לא הכל משמיים ואז הוא חושב קצת יותר ואומר לא לא אני יוריד ואם זה זה הרי בודאי שזה יחזור ושוב הוא חושב קצת ואומר לעצמו אם אתה מאמין אז אולי זה מה שנגזר ואולי זו אישתך ושוב חוזר חיללה
בקיצור בטחון אפשר לקחת אותו לכל מקום וצד, והשאלה הנשאלת להיכן וכיצד להשתמש בו בשידוכים ובעיקר כי כנודע עיקר מלאכת השידוכים נעשת בידי שמיים ולא נותר אלא לבטוח דבר שהופך את המלאכה לקשה שבעתיים
שמעתי ממשהו שאמר שבשדוכים כמו כל עניני העולם אדם צריך לנהוג לפי מה שנראה לו טוב לפי שיקול דעתו כמו בפתיחת עסק שאדם לא לוקח סכונים ואומר אם אני יצליח מה טוב ואם לא זה מה שנגזר אלא עושה את הטוב ביותר לפי שיקול דעתו אשמח לחוות דעתם הרמה של חברי הפורום
 
ובכלל רבים ממשתמשי הפורום הינם בחורים שנמצאים בשלב השידוכים או אבריכם שיש להם ילדים בגלאים אלו כך שאם יש למשהו תובנות ועצות בענינים אלו הרי שהדבר יועיל רבות ושכרו כפול מן השמיים
 
צריך שיהיה ברור
אין ספק שיופי האשה הוא דבר מאד חיובי ביהדות
לא לחינם התורה מספרת על שרה ורבקה וכו' שהיו יפות, וכן בגמ' מגילה על כמה נשים, וכבר הסבירו המפרשים שטעם לכך כדי להורות שהיו שלמים במה שהיה להם ולא חיפשו דברים אחרים...
הגמ' בסנהדרין (ק:) אומרת "אשה יפה אשרי בעלה"!!! והיעב"ץ ביבמות כותב כמה טעמים לכך, והטעם העיקרי שלו שלא יתן עיניו באשה אחרת.
א"כ אדרבה אשה יפה דואגת לשמור על בעלה, על העבודת השם שלו, על היראת שמים שלו... ויש עוד טעמים לזה
וזה באמת חשוב שהבחור לא יזלזל בזה, כי אחרי החתונה יכול להיות ח"ו שמידי פעם תתגנה עליו וזה יכול להשפיע על השלום בית, ועל עוד דברים...
הרב נחום דיאמנט שליט"א תמיד רגיל לומר שזה מאד חשוב
רק כמובן שצריך לעשות ולחפש במינון הנכון ולא להיות להוט אחרי זה גם כאשר זה מגיע על חשבון דברים אחרים, כגון היראת שמים שלה, או האופי שלה וכו'.
 
צריך שיהיה ברור
אין ספק שיופי האשה הוא דבר מאד חיובי ביהדות
לא לחינם התורה מספרת על שרה ורבקה וכו' שהיו יפות, וכן בגמ' מגילה על כמה נשים, וכבר הסבירו המפרשים שטעם לכך כדי להורות שהיו שלמים במה שהיה להם ולא חיפשו דברים אחרים...
הגמ' בסנהדרין (ק:) אומרת "אשה יפה אשרי בעלה"!!! והיעב"ץ ביבמות כותב כמה טעמים לכך, והטעם העיקרי שלו שלא יתן עיניו באשה אחרת.
א"כ אדרבה אשה יפה דואגת לשמור על בעלה, על העבודת השם שלו, על היראת שמים שלו... ויש עוד טעמים לזה
וזה באמת חשוב שהבחור לא יזלזל בזה, כי אחרי החתונה יכול להיות ח"ו שמידי פעם תתגנה עליו וזה יכול להשפיע על השלום בית, ועל עוד דברים...
הרב נחום דיאמנט שליט"א תמיד רגיל לומר שזה מאד חשוב
רק כמובן שצריך לעשות ולחפש במינון הנכון ולא להיות להוט אחרי זה גם כאשר זה מגיע על חשבון דברים אחרים, כגון היראת שמים שלה, או האופי שלה וכו'.
צודק מאה אחוז ובוודאי שצריך לדעת על מה להשים את הדגש אבל מה שהפריע לי הזילזול באלתרים ובמעוכבים שכאילו מה שמענין אותם זה רק יופי - שנכתב למעלה { כמובן שלא אתה }
 
צריך לזכור גם שהכל בידי שמים ולא כל אדם זוכה לזה... גם בחור יפה תואר לא תמיד זוכה לבחורה יפת מראה כפי שמציאות מוכיחה. ואם בכ"ז התעקש אותו בחור על בחורה יפה וקיבל את מבוקשתו, אין ספק שהפסיד כנגד זה דברים אחרים, וכגון שהיה יכול לזכות לאשה בעל מידות תרומיות ונאצלות ופחות יפה, אבל בגלל ההתעקשות שלו, זכה אמנם בבחורה יפה, אבל הפסיד מחמת כן אשה בעלת מידות תרומיות, דבר שיכול מאד להשליך בחיי הנישואין כידוע. [ואחרי החתונה החתן משכיל להבין שיופי זה לא העיקר בחיים, וכי ישנם גם דברים אחרים... וחבל שלא הפנים זאת לפני כן]

לפני כמה שנים שמעתי מהרב נחום דיאמנט שליט"א שהיה בחור בררן גדול משך הרבה שנים, ובגיל 32 סגר על שידוך, הוא נפגש עם עשרות בחורות, אבל אף אחת לא התאימה לרוחו, כולן לא היו יפות מספיק עבורו... מיודענו הבחור הזמין את הרב דיאמנט לחופה, הרב הגיע וחשכו עיניו, הבחורה היתה נראת מכוערת ברמה כזאת שא"א לתאר... תווי פנים עקומים וכו'. הרי לנו שלא אנו קובעים אם נזכה באשה יפה... אמנם זה סיפור קיצוני, אבל המסר מובן לכל אחד...

אך יחד עם זאת, אין ספק שתפילה מועילה לכל דבר וענין. ואם אדם יתפלל ויבקש מבורא עולם בכל לשון של בקשה שיזמין לו אשה יפה, ויכוון בתפילתו שיוכל לעבוד את ה' בתמים, ויוכל לשמור על עצמו שלא יחפש בשדות זרים, תפילתו יכולה מאד להועיל... בפרט שמכוון את עיקר כוונתו לדבר רוחני שאז התפילה יותר מתקבלת כמו שכתב בספר חסידים.
 
תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי מיוחסות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם למשפחה לפי שאין האשה אלא לבנים מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשם שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים.


וצא וראה במשל שבשיר השירים שמתאר את היופי מצד עצמו ולא מצד המעשים כלל, ואכמ"ל
אני מקוה שלא התחתנת עם אשה שמה שיש לה זה רק יופי.
(רוב אלו שעשו זאת התגרשו).
 
צודק מאה אחוז ובוודאי שצריך לדעת על מה להשים את הדגש אבל מה שהפריע לי הזילזול באלתרים ובמעוכבים שכאילו מה שמענין אותם זה רק יופי - שנכתב למעלה { כמובן שלא אתה }
לצערי רבים מהאלתרים (וגם הרבה מהאלתריות, אם כי שם הרבה פחות), ודאי שלא כולם וכל מקרה לגופו, גרמו לעצמם זאת בברירת יתר, שהורידו (ורבים עדיין מורידים) על שטויות והבלים, שעצוב לחשוב שבחור "חשוב" מוריד עליהם. ואכמ"ל בדוגמאות.
 
רק כמובן שצריך לעשות ולחפש במינון הנכון
השאלה היא מה המינון הנכון...
ובלי להכליל כמובן.
אבל הדור השתנה בשנים האחרונות וכיום היופי נהיה עיקר
וכבר דרשו על זה הדרשנים מפרשת שבוע שעבר שפעם היו מחפשים 'הטובה היא אם רעה'
וכיום מחפשים השמנה היא אם רזה...
(ואשכנזים היש בה עץ אם אין....)
 
הרבה טועים בגמרא הנ''ל. יש בזה לכאו' סתירה אין אשה אלא ליופי או לבנים או לשם שמים?
אלא שאפשר לבחור אשה לכל אחת מהסיבות הנ''ל דהיינו שאשה שהיא רק יפה זה בסדר וכן אשה שיהיו לה בנים טובים זה גם בסדר למרות שאין לה מעלות אחרות, ואפילו אשה שאין לה שום מעלה גם אפשר לקחת העיקר שיכוין לשם שמים.
במילים אחרות, פה כתוב שלא להיות בררן!!
ואולי הרב @יעקב יעקב יחכימנו בנושא
ר' יענקלה גלינסקי זצ"ל אמר פעם שהרב מפוניבז' שאל:
תלמוד בבלי - תענית לא
'מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשום שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים', שאל הרב, בדיוק הן? שיגידו תודה שמישהו מסכים לקחת אותן... אלא, הן צריכות נס בשביל להתחתן, אז אם כבר נס, שיהיה עד הסוף...
והמוסר השכל, שהקב"ה הוא לא מוגבל, אם מבקשים, לא צריכים להתקמצן ולבקש מעט, אלא להבין שה' כל יכול ואפשר לבקש ללא הגבלה!
 
חזור
חלק עליון