• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בעניין לחמי תודה בחג המצות

גרינפלד

Well-known member
מהר"ם חלאווה פסחים דף יג עמוד ב:
אין מביאין תודה בחג המצות פשיטא. פירוש דאף על גב דאמר רב אחא בר יעקב בפרק כל שעה דילפינן שאור דאכילה משאור דראיה מה שאור דראיה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה אף שאור דאכילה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה. אפי"ה להביא התודה מיהא אסור לכולי עלמא משום דכתיב לא תשחט על חמץ דם זבחי וכל זבח כשר במשמע ועוד דהא הדר ביה רב אחא בר יעקב מההיא.

ויל"ע בכוונתו, שלכאורה רק ר"ש (מתני' ס"ג א') מפרש שזה על כל הזבחים [במועד],
ואולי נדחוק שהוא סובר שבזה רבנן מודים לר"ש.

ועוד קשה שלכאורה אם זה לא שלו, גם אין לא תשחט,
וכנראה כוונת המהרמ"ח שחזינן מהתורה שזבחים לא באין כשיש בעייתיות של חמץ,
וכאן שהחמץ הוא חלק מהקרבן זו בעיה גם אם זה לא שלו,
וצע"ג בסברא זו.

אגב כמה אחרונים נקטו שכיון שיש זכות אכילה בלחמי תודה, ואסור לחטוף את זה לבעלים -
ממילא יש על זה בל יראה,
וכן בתוס' כ"ט א' נקטו שאם אוכל חמץ של גוי, ע"כ עובר בל יראה,
והאמרי בינה מפרש שאין הכוונה שממש קונה זאת, אלא שמכיון שעומד לאכילתו - נחשב לא יראה לך,
וכאן במהר"ם חלאווה חזינן שחולק על כל זה.​
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון