מהר"ם חלאווה פסחים דף יג עמוד ב:
אין מביאין תודה בחג המצות פשיטא. פירוש דאף על גב דאמר רב אחא בר יעקב בפרק כל שעה דילפינן שאור דאכילה משאור דראיה מה שאור דראיה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה אף שאור דאכילה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה. אפי"ה להביא התודה מיהא אסור לכולי עלמא משום דכתיב לא תשחט על חמץ דם זבחי וכל זבח כשר במשמע ועוד דהא הדר ביה רב אחא בר יעקב מההיא.
ויל"ע בכוונתו, שלכאורה רק ר"ש (מתני' ס"ג א') מפרש שזה על כל הזבחים [במועד],
ואולי נדחוק שהוא סובר שבזה רבנן מודים לר"ש.
ועוד קשה שלכאורה אם זה לא שלו, גם אין לא תשחט,
וכנראה כוונת המהרמ"ח שחזינן מהתורה שזבחים לא באין כשיש בעייתיות של חמץ,
וכאן שהחמץ הוא חלק מהקרבן זו בעיה גם אם זה לא שלו,
וצע"ג בסברא זו.
אגב כמה אחרונים נקטו שכיון שיש זכות אכילה בלחמי תודה, ואסור לחטוף את זה לבעלים -
ממילא יש על זה בל יראה,
וכן בתוס' כ"ט א' נקטו שאם אוכל חמץ של גוי, ע"כ עובר בל יראה,
והאמרי בינה מפרש שאין הכוונה שממש קונה זאת, אלא שמכיון שעומד לאכילתו - נחשב לא יראה לך,
וכאן במהר"ם חלאווה חזינן שחולק על כל זה.
אין מביאין תודה בחג המצות פשיטא. פירוש דאף על גב דאמר רב אחא בר יעקב בפרק כל שעה דילפינן שאור דאכילה משאור דראיה מה שאור דראיה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה אף שאור דאכילה שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה. אפי"ה להביא התודה מיהא אסור לכולי עלמא משום דכתיב לא תשחט על חמץ דם זבחי וכל זבח כשר במשמע ועוד דהא הדר ביה רב אחא בר יעקב מההיא.
ויל"ע בכוונתו, שלכאורה רק ר"ש (מתני' ס"ג א') מפרש שזה על כל הזבחים [במועד],
ואולי נדחוק שהוא סובר שבזה רבנן מודים לר"ש.
ועוד קשה שלכאורה אם זה לא שלו, גם אין לא תשחט,
וכנראה כוונת המהרמ"ח שחזינן מהתורה שזבחים לא באין כשיש בעייתיות של חמץ,
וכאן שהחמץ הוא חלק מהקרבן זו בעיה גם אם זה לא שלו,
וצע"ג בסברא זו.
אגב כמה אחרונים נקטו שכיון שיש זכות אכילה בלחמי תודה, ואסור לחטוף את זה לבעלים -
ממילא יש על זה בל יראה,
וכן בתוס' כ"ט א' נקטו שאם אוכל חמץ של גוי, ע"כ עובר בל יראה,
והאמרי בינה מפרש שאין הכוונה שממש קונה זאת, אלא שמכיון שעומד לאכילתו - נחשב לא יראה לך,
וכאן במהר"ם חלאווה חזינן שחולק על כל זה.