כתב הבעל הטורים (שמות ז, יב):
מטתם. ב' הכא ואידך ומטה אהרן בתוך מטותם איתא במדרש שגם במעשה קרח בלע מטה אהרן את מטותם וכשהוציאו אז חזר ופלטם ולכך לא הוציאו פרח וע"כ כתיב ויוצא משה את כל המטת חסר לפי שבלעם:
ומבואר בדבריו [וכמדומה שכן משמע בעוד מדרש] שבעצם טבע מה שנכנס למשכן לפרוח,
רק היה נס שמטה אהרן בלע אותם.
ואולי יש לפרש בזה שבפסחים (נד, א) הגמרא מביאה את עשרה דברים שנבראו בערב שבת בין השמשות,
ומביאה שיש אומרים שגם מטה אהרן שקדיה ופרחיה,
וליש אומרים זה משמע שהיה זה נס מיוחד השקדים והפרחים, ולא שזה טבע המשכן;
אבל המ"ד הראשון שלא מנה זאת ס"ל כמדרש שבבעל הטורים.
מטתם. ב' הכא ואידך ומטה אהרן בתוך מטותם איתא במדרש שגם במעשה קרח בלע מטה אהרן את מטותם וכשהוציאו אז חזר ופלטם ולכך לא הוציאו פרח וע"כ כתיב ויוצא משה את כל המטת חסר לפי שבלעם:
ומבואר בדבריו [וכמדומה שכן משמע בעוד מדרש] שבעצם טבע מה שנכנס למשכן לפרוח,
רק היה נס שמטה אהרן בלע אותם.
ואולי יש לפרש בזה שבפסחים (נד, א) הגמרא מביאה את עשרה דברים שנבראו בערב שבת בין השמשות,
ומביאה שיש אומרים שגם מטה אהרן שקדיה ופרחיה,
וליש אומרים זה משמע שהיה זה נס מיוחד השקדים והפרחים, ולא שזה טבע המשכן;
אבל המ"ד הראשון שלא מנה זאת ס"ל כמדרש שבבעל הטורים.