כתב הריב"ש (בתשובות הנוספות סימן א) לבאר דברי הגמרא במכות (יב, א) ששרו של אדום יטעה שנקלט בבצרה, ובאמת בצרה אינו בצר, שכוונת הגמרא שיחשוב ששֵם העיר גורם, שבצר לשון מבצר[1], וממילא יחשוב שכל עיר ששמה כזה – קולטת, אבל האמת שבצרה לשון בצירה, שיכרתוהו[2]. ועי' תוס' (ע"ז נח, ב ד"ה בצר) שפירשו הגמרא כפשוטה.
[1] וכן "ראמות" – "מרוממי משערי מות" (תהלים ט, יד), ו"גולן" – מקלט לגולים.
[2] לא ברירא לי שזו כוונתו, ואולי הכוונה שידרכוהו בגת, כפסוק (ישעיהו סג, ג) "פורה דרכתי לבדי", שהביא הריב"ש.
[2] לא ברירא לי שזו כוונתו, ואולי הכוונה שידרכוהו בגת, כפסוק (ישעיהו סג, ג) "פורה דרכתי לבדי", שהביא הריב"ש.