מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ולבש הכהן מדו בד ומכנסי בד ילבש על בשרו והרים את הדשן אשר תאכל האש את העולה על המזבח (ו ג)
כתב הרמב"ן בהשגותיו לספר המצות להרמב"ם שורש י"ב "לימד בפרשת צו בחטאת ובאשם ענין אכילתם, ובעולה הרמת הדשן, וכיוצא בהן, תוספת השלמת המצוה הראשונה שלימד בפרשת ויקרא חובתם ומעשיהם", עכ"ל. מבואר בדברי הרמב"ן, דתרומת הדשן היא השלמת מצות העולה.
והנה לפי זה עיקר המצוה של תרומת הדשן היא להרים מדשן "העולה" דוקא, אלא דכיון שכל הדשן של כל הקרבנות מעורב על גבי המזבח, לכן לוקח מכל האפר יחד, אבל המצוה היא מצד ה"עולה". ונפק"מ שאם לא הקריבו עולת תמיד והקריבו רק קרבנות אחרים, לא תהיה מצות תרומת הדשן, וצ"ע.
ולבש הכהן מדו בד ומכנסי בד ילבש על בשרו והרים את הדשן אשר תאכל האש את העולה על המזבח (ו ג)
כתב הרמב"ן בהשגותיו לספר המצות להרמב"ם שורש י"ב "לימד בפרשת צו בחטאת ובאשם ענין אכילתם, ובעולה הרמת הדשן, וכיוצא בהן, תוספת השלמת המצוה הראשונה שלימד בפרשת ויקרא חובתם ומעשיהם", עכ"ל. מבואר בדברי הרמב"ן, דתרומת הדשן היא השלמת מצות העולה.
והנה לפי זה עיקר המצוה של תרומת הדשן היא להרים מדשן "העולה" דוקא, אלא דכיון שכל הדשן של כל הקרבנות מעורב על גבי המזבח, לכן לוקח מכל האפר יחד, אבל המצוה היא מצד ה"עולה". ונפק"מ שאם לא הקריבו עולת תמיד והקריבו רק קרבנות אחרים, לא תהיה מצות תרומת הדשן, וצ"ע.
 
	