נשיח בחוקיך
Active member
רק אמרתי מתי היה המעשה
עם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריולהד"מ
יבוא השלישי ויכריע ביניהם.
רק אמרתי מתי היה המעשה
עם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריולהד"מ
גם אם זה נכון, זה בדיוק הזמן לומר כן?!אבל זו אכן דעתו זצ"ל
כך שמעתי בזמנו מבנו הרב אפרים שליט"א לרפוא"ש בתושח"יעם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריו
יבוא השלישי ויכריע ביניהם.
לא. חד משמעיתגם אם זה נכון, זה בדיוק הזמן לומר כן?!
אז בואו נעביר נושא, לא זה הזמן, ובוודאי גם לא פה המקום.....(בשירשור זה)לא. חד משמעית
חס ושלום כמובןאם זה היה הרב יצחק, כמובן שלא היו כותבים שם "אחר מיטתו של מרן הרב יצחק יוסף זצוק"ל" כי הוא התיר את ההיתר 'המזוייף'...
שלחתי לעלון דרך אמונה את ההערה למייל שלהם.איך הם כותבים "ההיתר המזוייף"?! וכי מרן זייף את ההיתר?!
לענ"ד יש שם קצת דברים חמורים שעדיף שהיו משנים אותם.
אשמח לחוות דעת מחברי הפורום האם באמת מרן הגרע"י זיע"א ומרן חכם שלום כהן זיע"א לא התירו משנת שמיטה התשע"ה?
כזה ראה וקדש!שלחתי לעלון דרך אמונה את ההערה למייל שלהם.
והם הגיבו שכך דעת "כל הגדולים" שזה היתר מזוייף.
והשבתי להם כך:
בסדר, וכי מרן רשכבה"ג הגר"ע יוסף זיע"א אינו גדול?! וכן כל הגדולים שפוסקים כמותו ושהוא הסתמך עליהם.
לענ"ד לא היה כדאי לעלות בעלון הנפלא את עניין ההיתר מכירה ולהכניס ראשנו בין ההרים. והיה עדיף יותר להתעסק במשנתו של מרן חכם שלום כהן זצוק"ל והחביבות הגדולה שמרן שה"ת זיע"א רחש לו.
באותו יום הרב מוצפי התעצבן ועלה לרדיו אצל אבי מימרן ואמר בשמו ובשם חכם שלום שזהו שקר והם לא חתמו על מכתב כזה כלל וכלל דיבר בחריפות נגד האשכנזים ומידותיהם המגונות...אבל זו אכן דעתו זצ"ל
הצג קובץ מצורף 4703
כפי שאומר תמיד הרב מוצפי דרכם של חכמי ירושלים לא לפרסם כמעט את עיסקהם בקבלה, רק כאלו שכל חייהם סבבו בלימוד הקבלה ידעו אנשים על כך וגם הם כשישבו ועסקו בקבלה הסתירו עצמם ואף חכם סלמן בכותל כשהיה מתפלל בסידור הרש"ש כאשר אדם היה מציץ לכיוון הספר הוא היה סוגר מיד.מישהו יודע אם חכם שלום ע"ה היה לו עסק בקבלה באופן כלשהוא? (בפרט שאביו היה גדול המקובלים דאז)
כדאי מאוד לקרוא את החוברת אוהב שלום של הרב נהוראי יוסף אוחנה שליט"א [שהועלתה כאן לפורום], שם מתייחס גם לשאלה זו.מישהו יודע אם חכם שלום ע"ה היה לו עסק בקבלה באופן כלשהוא? (בפרט שאביו היה גדול המקובלים דאז)
במחכ"ת הדוגמא אינה נכונה, גם חכם יהודה צדקה נ"ע וגם חכם בן ציון נ"ע התפרסמו בחייהם כעוסקים בתורת הקבלה, חכם יהודה נ"ע עם החברותא חכם ששון עבדול עזיז מזרחי נ"ע, וחכם בן ציון נ"ע גם בשיעורים בביתו וגם בישיבת המקובלים שהיתה בבית הכנסת שלו אהל רחל (פרסים).כדוגמא הוא הביא את הרב בן ציון א"ש והרב יהודה צדקה שעסקו בקבלה ורק לאחר פטירתם ידעו על כך.
....
שאלה - 255877במחכ"ת הדוגמא אינה נכונה, גם חכם יהודה צדקה נ"ע וגם חכם בן ציון נ"ע התפרסמו בחייהם כעוסקים בתורת הקבלה, חכם יהודה נ"ע עם החברותא חכם ששון עבדול עזיז מזרחי נ"ע, וחכם בן ציון נ"ע גם בשיעורים בביתו וגם בישיבת המקובלים שהיתה בבית הכנסת שלו אהל רחל (פרסים).