אברהם שמש
Active member
רק אמרתי מתי היה המעשה
עם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריולהד"מ
יבוא השלישי ויכריע ביניהם.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
רק אמרתי מתי היה המעשה
עם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריולהד"מ
גם אם זה נכון, זה בדיוק הזמן לומר כן?!אבל זו אכן דעתו זצ"ל
כך שמעתי בזמנו מבנו הרב אפרים שליט"א לרפוא"ש בתושח"יעם מי הצדק? שכ"א יביא ראיות לדבריו
יבוא השלישי ויכריע ביניהם.
לא. חד משמעיתגם אם זה נכון, זה בדיוק הזמן לומר כן?!
אז בואו נעביר נושא, לא זה הזמן, ובוודאי גם לא פה המקום.....(בשירשור זה)לא. חד משמעית
חס ושלום כמובןאם זה היה הרב יצחק, כמובן שלא היו כותבים שם "אחר מיטתו של מרן הרב יצחק יוסף זצוק"ל" כי הוא התיר את ההיתר 'המזוייף'...
שלחתי לעלון דרך אמונה את ההערה למייל שלהם.איך הם כותבים "ההיתר המזוייף"?! וכי מרן זייף את ההיתר?!
לענ"ד יש שם קצת דברים חמורים שעדיף שהיו משנים אותם.
אשמח לחוות דעת מחברי הפורום האם באמת מרן הגרע"י זיע"א ומרן חכם שלום כהן זיע"א לא התירו משנת שמיטה התשע"ה?
כזה ראה וקדש!שלחתי לעלון דרך אמונה את ההערה למייל שלהם.
והם הגיבו שכך דעת "כל הגדולים" שזה היתר מזוייף.
והשבתי להם כך:
בסדר, וכי מרן רשכבה"ג הגר"ע יוסף זיע"א אינו גדול?! וכן כל הגדולים שפוסקים כמותו ושהוא הסתמך עליהם.
לענ"ד לא היה כדאי לעלות בעלון הנפלא את עניין ההיתר מכירה ולהכניס ראשנו בין ההרים. והיה עדיף יותר להתעסק במשנתו של מרן חכם שלום כהן זצוק"ל והחביבות הגדולה שמרן שה"ת זיע"א רחש לו.
באותו יום הרב מוצפי התעצבן ועלה לרדיו אצל אבי מימרן ואמר בשמו ובשם חכם שלום שזהו שקר והם לא חתמו על מכתב כזה כלל וכלל דיבר בחריפות נגד האשכנזים ומידותיהם המגונות...אבל זו אכן דעתו זצ"ל
הצג קובץ מצורף 4703
כפי שאומר תמיד הרב מוצפי דרכם של חכמי ירושלים לא לפרסם כמעט את עיסקהם בקבלה, רק כאלו שכל חייהם סבבו בלימוד הקבלה ידעו אנשים על כך וגם הם כשישבו ועסקו בקבלה הסתירו עצמם ואף חכם סלמן בכותל כשהיה מתפלל בסידור הרש"ש כאשר אדם היה מציץ לכיוון הספר הוא היה סוגר מיד.מישהו יודע אם חכם שלום ע"ה היה לו עסק בקבלה באופן כלשהוא? (בפרט שאביו היה גדול המקובלים דאז)
כדאי מאוד לקרוא את החוברת אוהב שלום של הרב נהוראי יוסף אוחנה שליט"א [שהועלתה כאן לפורום], שם מתייחס גם לשאלה זו.מישהו יודע אם חכם שלום ע"ה היה לו עסק בקבלה באופן כלשהוא? (בפרט שאביו היה גדול המקובלים דאז)
במחכ"ת הדוגמא אינה נכונה, גם חכם יהודה צדקה נ"ע וגם חכם בן ציון נ"ע התפרסמו בחייהם כעוסקים בתורת הקבלה, חכם יהודה נ"ע עם החברותא חכם ששון עבדול עזיז מזרחי נ"ע, וחכם בן ציון נ"ע גם בשיעורים בביתו וגם בישיבת המקובלים שהיתה בבית הכנסת שלו אהל רחל (פרסים).כדוגמא הוא הביא את הרב בן ציון א"ש והרב יהודה צדקה שעסקו בקבלה ורק לאחר פטירתם ידעו על כך.
....
שאלה - 255877במחכ"ת הדוגמא אינה נכונה, גם חכם יהודה צדקה נ"ע וגם חכם בן ציון נ"ע התפרסמו בחייהם כעוסקים בתורת הקבלה, חכם יהודה נ"ע עם החברותא חכם ששון עבדול עזיז מזרחי נ"ע, וחכם בן ציון נ"ע גם בשיעורים בביתו וגם בישיבת המקובלים שהיתה בבית הכנסת שלו אהל רחל (פרסים).