• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברוך דיין האמת! מרן הגאון ר' גרשון אדלשטיין זצוק"ל



 
1685456313637.png
1685456359830.png

1685456381229.png


הרב גרשון אדלשטיין


ביום שישי האחרון ערב שבת קודש פרשת "ראה" תשפ"א הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א ראש ישיבת פוניבז' וזקן מועצת גדולי התורה קיבל את הספר "ילקוט יוסף" ע"י שליח מרן הראש"ל רבי יצחק יוסף שליט"א עם הקדשה חמה. רבי גרשון התעניין בספר ועיין בו עם נכדו.

מקור: https://moreshet-maran.com/מפתיע-•-הגאון-רבי-גרשון-אדלשטיין-קיבל/
 
אוי מי יתן לנו תמורתו, ענק בתורה, ענק במידות, ענק בישרות, לא ניתן להסביר למי שלא זכה להכירו.
לא למדתי בפוניב"ז, אבל בשנות בחרותי זכיתי לשמוע ממנו כמה וכמה שיעורים כלליים, וכן להבדיל בין החיים לחיים שמעתי שיעורים מבנו הגאון שליט"א במשך כשנה לפחות.
גם זכיתי שהיה סנדק של אחד מבני.
המידות הנאצלות שראיתי אצלם בנו בחורים ועזרו להם להתעלות בצורה יוצאת מן הכלל, בנוסף על החשק והטעם בלימוד שהם מנחילים גם לבחורים שלא התחברו לשיטת הלימוד בישיבה וגרמו להם לסיים את הש"ס, שימת לב למצב של כל בחור ולדעת מה מצבו ואיך לעזור לו כשבו זמנית עוסקים גם במסירת שיעורים עיוניים בסוגיות עמוקות.
וקיצרתי במקום שאמרו להאריך מפני קוצר הזמן, ואולי בהמשך.
 
אתה מתכוון לרב בצלאל ?
לא, למורי ורבי הגאון הגדול הרב ישראל אדלשטין שליט"א
שעם כל גדלותו בתורה, הוא גדול במידות, גדול בנתינה לזולת כפי שספג מאביו זצוק"ל
הוא היה מתיידד עם הבחורים בישיבה ומשוחח עמם בשיא הפשטות גם בענייני חול, והבחורים היו פותחים לו את רגשי ליבם ואת מצוקותיהם, והוא היה מנחה אותם ותומך בהם ברוחניות וגם בגשמיות, וכך קורה שבחור שאינו מבחירי הישיבה יושב שעות רבות ברציפות ומשנן דפי גמרא, ובערב לוקח אופניים (לפני עידן החשמליות) מביתו של הרב ויוצא לסיבוב באחד הפארקים בערים הסמוכות...
לא אחת שלח בחורים לחיזוק לזמן מסוים בשיבות אחרות בגלל שהבין שהם צריכים את זה גם אם הנהלת הישיבה לא ממש אוהבת את זה.
בתקופתי הוא היה מקפיד כל שבת לצוד בחורים ולבקש מהם שיבואו אליו לסעודת שבת, שם הבחורים מקבלים יחס אישי וכבוד מלכים ממנו כאילו הוא מארח את אחד מגדולי ישראל, אני אישית לא התחברתי לזה והייתי מתחמק מאד מהאירוח הזה, היה קשה לי שגאון כמוהו ישים לי סלטים בצלחת... אבל הוא מרוב ענווה לא ראה בזה שום בעיה.
במשך השנים כמה וכמה בחורים סיפרו לי שהיו בעתות משבר מלחץ לימודי גבוה או מסיבות שונות, והוא שם לב לכך מעצמו ובתושיתו רומם אותם באופן מיוחד.
ואת כל זה למד מאביו זצ"ל שאמנם זיכיתי ללמוד ממנו מעט יחסית כשהיה בא מדי פעם למסור שיעורים בישיבה, אבל ברא כרעא דאבוה.
כשבין הסדרים הייתי לומד מסכתות אחרות שלא נלמדות בישיבה, תמיד הרגשתי נעים להיעזר בו בהבנת כל תוס' שהוקשה לי, בכל סוגיה ובכל זמן, למרות שאינם נלמדות בישיבה באותה עת או בכלל, כמובן שהוא היה עונה תשובות מיד ובע"פ בגאונות ובפשטות נפלאה והיה מפנה אותי לראשונים או לאחרונים שדנים בזה.
אין פלא שרציתי וב"ה שזכיתי שמרן הגרי"ג היה סנדק לאחד מבני, כמובן שהבן הנ"ל הגיע להשתתף בהלוויה במשך שעות ארוכות ביחד עם אחיו הגדולים יותר.
 
נערך לאחרונה:
הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה בדברי הספד לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל ב'קול חי': "זכיתי להיות תלמיד לפני חמישים שנה, הייתי בשיעור א בפוניבז' ור' גרשון היה מגיד השיעור שלי, השיטה שלו הייתה לדקדק היטב בדעות הראשונים וללמוד היטב את הסוגיה. הייתי כותב את השיעורים שלו, ובליל שבת הייתי חוזר על השיעורים במשך כל הלילה עם אבי מרן הרב עובדיה שהיה מתפעל מהיושר שלו ומהבהירות והיה מתקשר אליו במהלך השבוע והם היו מדברים בלימוד".

עוד מהגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א בדברי הספד לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל ב'קול חי': "בגללי ר' גרשון החליף את השיעור מאידיש לעברית, בפוניבז' היו בזמנו כחמש מאות תלמידים. בשיעור א' היו שבעים, ואני הייתי הספרדי היחידי, גם תלמיד אחד היה אצלו כמו כולם".
 
שמא כבודו של מרן הגרי"ג זצוק"ל שידובר באשכול זה מתולדות חייו ומסע ההלוייה ופחות מה שלא קשור (וק"ו לחשיפות חדשות..).
אולי יש למישהו אפשרות להעלות תמונות מההלוייה?.
 
שמא כבודו של מרן הגרי"ג זצוק"ל שידובר באשכול זה מתולדות חייו ומסע ההלוייה ופחות מה שלא קשור (וק"ו לחשיפות חדשות..).
אולי יש למישהו אפשרות להעלות תמונות מההלוייה?.
תמונות מהיכן?
חצי בני ברק היתה חסומה, כל הרחובות שנמצאות בתוך החלל של הרחובות חזו"א ור' עקיבא היו עמוסות אנשים בלעה"ר,
בישיבה ומסביבה היה דוחס עצום, כל הגגות והחלונות מסביב נהפכו לאתרי מצפה, או לאתרים מסוכנים, ההגברה היתה לא משהו, היה הרבה ניתוקים ויש רחובות שבקושי שמעו.
תוך כדי ההלוויה היו בחורים שירדו מהגגות והמרפסות של פוניבז' בצורה מסוכנת מאד.
אני אישית נכנסתי עם ילדי למבנה של אחד מבתי המדרש הסמוכים לישיבה, החלונות היו עמוסים, ובית המדרש היה מלא בלומדים שמקשיבים להספדים תוך כדי לימוד.
בחוץ השמש קפחה ללא רחמים, וההלויה היתה ארוכה יחסית להלוויות בקני מידה כאלו.
ראיתי המון אנשים שמאזינים להספדים דרך הטלפון בגלל שההגברה היתה לא משהו.
את ההספדים עצמם כנראה תוכל להוריד מקול הלשון.
 
שאלה-270117
אוי כי ירד אש מן השמיים, נפלה עטרת ראשינו, ארון הקודש ההולך לפני המחנה עלה בסערה השמימה. על כי הסתלק מאיתני הגאון רבנו גרשון אדלשטיין זצ"ל, סעו המה למנוחות עזבו אותנו לאנחות.

תשובה
בעוונותינו הרבים גדולי הדור מתמעטים והולכים, אוי, מי יתן לנו חליפתו, מי יתן לנו תמורתו, האיש על העדה, גאון חכם, חריף ושנון, לקח על עצמו את הנהגת הישיבה הגדולה בארץ ישראל, הרביץ תורה לאלפים ולרבבות, גידל דור של חכמים ונבונים, לוחמי מלחמתה של תורה, צלול ובהיר כחמה, בעל תורה יקרה ונעימה, אהב את לומדי התורה בפרט, ואת הציבור היהודי בכלל.
לקח על עצמו את ההנהגה החרדית וניווט בחכמתו ובתבונתו הבהירים את ספינת היהדות בארץ ובעולם.
חבל על דאבדין ולא משתכחין.
 
תמונות מהלויה
 

קבצים מצורפים

  • _ביום_שני_האחרון_מוסר_שיעור_בטיפול_נמרץ.jpg
    _ביום_שני_האחרון_מוסר_שיעור_בטיפול_נמרץ.jpg
    44.1 KB · צפיות: 22
  • _המיטה.jpeg
    _המיטה.jpeg
    99 KB · צפיות: 22
  • _המיטה_בבית_מדרש.jpeg
    _המיטה_בבית_מדרש.jpeg
    70.3 KB · צפיות: 17
  • _הקבורה.jpeg
    _הקבורה.jpeg
    42.3 KB · צפיות: 18
  • _הקבר.png
    _הקבר.png
    240.8 KB · צפיות: 23
  • _השיעור_האחרון_שהכין_ולא_הספיק_למסור_בעולם_הזה.jpg
    _השיעור_האחרון_שהכין_ולא_הספיק_למסור_בעולם_הזה.jpg
    51.4 KB · צפיות: 24
  • _מסע_הלוויה_1.png
    _מסע_הלוויה_1.png
    149.7 KB · צפיות: 23
  • _הקבורה.jpg
    _הקבורה.jpg
    143.5 KB · צפיות: 21
  • _היכל_הישיבה.jpg
    _היכל_הישיבה.jpg
    79 KB · צפיות: 22
חזור
חלק עליון