אם כבר הועלה הנושא הזה
אתן כמה דוגמאות קיצוניות שנהוגות בגלל המנגינה לשנות ולעוות הכתוב
א- כשמחזירים את ס"ת במוסף נהוג לומר מזמור כ"ט בתהילים ושם נהוג לנגן "אל הכבוד הרעים ה'"- על מים רבים
והשיבוש כבד מנשוא- כי בטעמים זה מפוסק "אל הכבוד הרעים", "ה' על מים רבים".
[אם כי במנגינה של ער"ש בקבלת שבת זה כן מסתדר, ורק במנגינה של מוסף זה משובש]
ב'- במוצ"ש נהוג לומר מזמור קמ"ד בתהילים ושם מזכירים "שלח חצך ותהומם שלח ידיך ממרום"
והשיבוש כאן זועק לשמים יותר מהקודם- כי בפס', "שלח חצך ותהמם" סוף פסוק, ולאחמ"כ מתחיל הפס' "שלח ידיך ממרום", וכאן המנגינה עושה את סוף הפסוק לחיבור עם המשפט הבא.
עוד באותו מזמור בהמשך- מנגנים "הפוצה את דוד עבדו" - "מחרב רעה פצני והצילני".
וגם כאן השיבוש זועק לשמים- כי בפס' הוא "הפוצה את דוד עבדו מחרב רעה", סוף פסוק, ולאחמ"כ מתחיל הפס' הבא "פצני והצילני מיד בני נכר"
[במאמר המוסגר יש לציין שהאשכנזים שמנגנים את המזמור הזה שם המנגינה מאור מדוייקת עם פיסוק התיבות והפסוקים]
ג'- ביום כיפור נוהגים לנגן את הפס' "כי ביום הזה יכפר עליכים" "לטהר אתכם מכל חטאותיכם" וכו'.
וגם כאן משתבשים, כי בפסוק כתוב "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם", מכל חטאותיכם לפני ה' תטהרו.
נ.ב- אני נוהג בטעות א' ובטעות ג' לנגן לפי איך שצריך ולפי פיסוק האמתי, אך בטעות ב' א"א לשלב את זה עם המנגינה