א.א
Well-known member
בית יוסף אורח חיים סימן ריג
דאילו למאן דאמר אינן צריכות כוונה אף על פי שלא נתכוין לצאת וגם חבירו לא נתכוין להוציאו כיון ששמע יצא כדאיתא התם.
האם חוששים לזה לענין סב"ל
ולכן בארוחות שיש כמה אורחים אם אני בא לברך ולאכול וחברי קדם לי וברך האם יצאתי ידי חובה ואיני יוכל לברך
או דהוי ככוונה נגדית לא לצאת
אך צריך להבין מאי שנא מהב"י הזה
והאריך בזה הרב אופיר לענין ספירת העומר שהקשה איך מברכים אחר שהרב סופר אם לא כיון להדיא לא לצאת
האם יש לזה יישוב המניח את הדעת
דאילו למאן דאמר אינן צריכות כוונה אף על פי שלא נתכוין לצאת וגם חבירו לא נתכוין להוציאו כיון ששמע יצא כדאיתא התם.
האם חוששים לזה לענין סב"ל
ולכן בארוחות שיש כמה אורחים אם אני בא לברך ולאכול וחברי קדם לי וברך האם יצאתי ידי חובה ואיני יוכל לברך
או דהוי ככוונה נגדית לא לצאת
אך צריך להבין מאי שנא מהב"י הזה
והאריך בזה הרב אופיר לענין ספירת העומר שהקשה איך מברכים אחר שהרב סופר אם לא כיון להדיא לא לצאת
האם יש לזה יישוב המניח את הדעת