הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
כמה פעמים קרה לי שראיתי את מרן שליט"א דרך הלוין, וכשראיתיו שאלתי פ"ק על זה (בעקיפין כמובן...) וא"ל, שלא יברך משום סב"ל. ע"כ. ותן לחכם ויחכם.
וכן שמעתי ממנו כמה פעמים.
שאלה-290918
שלום לכבוד הרב
אם ראיתי את מרן הרב יצחק יוסף דרך הלווין אני יכול לברך עליו שחלק מחכמתו שהוא השבוע בא לעיר שלי למרות שראיתי אותו כבר דרך הלווין?
הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
שאלה - 290918
שלום לכבוד הרב
אם ראיתי את מרן הרב יצחק יוסף דרך הלווין אני יכול לברך עליו שחלק מחכמתו שהוא השבוע בא לעיר שלי למרות שראיתי אותו כבר דרך הלווין?
תשובה
נפסקה ההלכה שראיה דרך צילומים אינה נחשבת.
הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.