• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ברכת בראיה דרך מסך

אבל מתשובת הרב נראה כי אין בראיית החכם או המלך דרך מסך כלום, ולכן אם רואה אותו לאחר 30 יום יוכל לברך עליו
אבל ביחו"ד כ' רק משום סב"ל, וזה הסתפקתי אם לומר שחזר בו בחזו"ע הנ"ל כיון שהוא לא העתיק לגמרי כמו שכ' ביחו"ד, וצ"ע
 
הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
לכאורה השאלה שייכת בכל ברכות הראיה.
 
כמה פעמים קרה לי שראיתי את מרן שליט"א דרך הלוין, וכשראיתיו שאלתי פ"ק על זה (בעקיפין כמובן...) וא"ל, שלא יברך משום סב"ל. ע"כ. ותן לחכם ויחכם.
וכן שמעתי ממנו כמה פעמים.

מלפני ארבע + שנים שמעתי מפ"ק כמה וכמה פעמים.
הראני חבר תשובה ששאל למרן הראש"ל (שנת תשעו' אייר) ממש במקרה הנ"ל והשיב לו הרב שיכול לברך וציין לילקו"י ברכות(עמ' תרב -ג) ע"ש
וצ"ע
 
שאלה-290918
שלום לכבוד הרב
אם ראיתי את מרן הרב יצחק יוסף דרך הלווין אני יכול לברך עליו שחלק מחכמתו שהוא השבוע בא לעיר שלי למרות שראיתי אותו כבר דרך הלווין?

תשובה
נפסקה ההלכה שראיה דרך צילומים אינה נחשבת.
 
הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.

זה מה שהשיב הגה"צ הרב בן ציון מוצפי שליט"א:

שאלה - 290918
שלום לכבוד הרב
אם ראיתי את מרן הרב יצחק יוסף דרך הלווין אני יכול לברך עליו שחלק מחכמתו שהוא השבוע בא לעיר שלי למרות שראיתי אותו כבר דרך הלווין?
תשובה
נפסקה ההלכה שראיה דרך צילומים אינה נחשבת.
 
הסתפקתי במי שראה חכם מחכמי ישראל שראוי לברך עליו ברכת "שחלק מחכמתו וכו'" וכגון מרן הראש"ל דרך הלווין ובתוך חודש ראהו במציאות האם נאמר שכיוון שראהו בתוך חודש שוב אינו חוזר וומברך או דילמא יכול לברך מפני שהראיה הראשונה אינה נחשבת לראייה.
אולי בידי כהן מעשה חושב דיבר על זה
 
חזור
חלק עליון