ראיתי שכתבו שחשש לשיטת הראב"ד שעדיף לברך בלא שם המלכות מלברך ספק ברכה לבטלה וכיון שברכות אלו קשה לברך בתוכ"ד ועם כל פרטיהם העדיף שיברכו בלא שו"מ
אגב האם יש היום איזה רב שפוסק לעשות כן לדינא בבא"ח זה כתוב רק כמנהג בעלמא
קראתי את התשובה הרב הלל שליט''א
ולא הבנתי מדוע המסקנא שלא יברך
הלא דעת כל הראשונים לברך והראב''ד הוא יחידאה
והרמ''א רק אמר שזה רשות
ובמנהג העולם הביא סתירות לכאן ולכאן
ואפ אם מנהג העולם לא לברך צ''ע אם צריכים להמשיך במנהג זה
קראתי את התשובה הרב הלל שליט''א
ולא הבנתי מדוע המסקנא שלא יברך
הלא דעת כל הראשונים לברך והראב''ד הוא יחידאה
והרמ''א רק אמר שזה רשות
ובמנהג העולם הביא סתירות לכאן ולכאן