• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת הגומל כשיש פקקי תנועה

מ.ס.1

New member
שלום וברכה

ידועה דעת מרן הראש"ל שליט"א שזמן ההמתנה בפקקי התנועה לא מצטרף ל-72 דקות, ולא כמו שכתב הראש"ל ר' שלמה עמר שליט"א בשו"ת שמע שלמה.

ועתה ראיתי בס"ד שמרן שליט"א כתב כן בספרו ילקו"י הנד"מ בעמ' שלט. אך לא הבנתי דבריו בעניותי, כיון שבהלכה למעלה כתב לענין חיוב חיזור אחר מים לנטילת ידים שאם יש פקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל כאילו הוא שיעור מיל ויותר ולכן פטור, ומהמקור בהערה לכאורה משמע איפכא.

ושם בהערה כתב לענין ברכת הגומל ותפילת הדרך שאם נתעכב מחמת פקקי תנועה יותר ממהלך פרסה לא יברך הגומל, ולכאורה כיון שביאר שפטור לענין נטילת ידים למה לא יהיה חייב לענין ברכת הגומל, שהרי זה אותו יסוד שמחמת הפקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל/פרסה כאילו הוא שיעור מיל/פרסה.

אשמח לתשובה גם לענין ההערה שמשמעותה איפכא מההלכה למעלה. וגם לגבי ברכת הגומל. תודה
 
לא עייניתי בילק"י
אך לפו"ר יש חילוק גדול דלענין פקק בהגומל הברכה היא על זמן ומרחק של סכנה וכל זמן שלא היית בסכנה בשיעור פרסה לא מברך
משא"כ לענין נטילת ידים חזל הטירחו רק שיעור מיל והרי אתה טורח שיעור מיל גם זמן הוי טירחא
אך שוב לא עיינתי שם
אשמח שתעלה צילום
 
יישר כח.
החילוק נראה נכון ואמיתי. נראה שהתבלבלתי מחמת שמרן שליט"א בהערה כתב שהוא הדין להגומל, ולא כתב שיש לחלק כפי שכתבת
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון