שלום וברכה
ידועה דעת מרן הראש"ל שליט"א שזמן ההמתנה בפקקי התנועה לא מצטרף ל-72 דקות, ולא כמו שכתב הראש"ל ר' שלמה עמר שליט"א בשו"ת שמע שלמה.
ועתה ראיתי בס"ד שמרן שליט"א כתב כן בספרו ילקו"י הנד"מ בעמ' שלט. אך לא הבנתי דבריו בעניותי, כיון שבהלכה למעלה כתב לענין חיוב חיזור אחר מים לנטילת ידים שאם יש פקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל כאילו הוא שיעור מיל ויותר ולכן פטור, ומהמקור בהערה לכאורה משמע איפכא.
ושם בהערה כתב לענין ברכת הגומל ותפילת הדרך שאם נתעכב מחמת פקקי תנועה יותר ממהלך פרסה לא יברך הגומל, ולכאורה כיון שביאר שפטור לענין נטילת ידים למה לא יהיה חייב לענין ברכת הגומל, שהרי זה אותו יסוד שמחמת הפקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל/פרסה כאילו הוא שיעור מיל/פרסה.
אשמח לתשובה גם לענין ההערה שמשמעותה איפכא מההלכה למעלה. וגם לגבי ברכת הגומל. תודה
ידועה דעת מרן הראש"ל שליט"א שזמן ההמתנה בפקקי התנועה לא מצטרף ל-72 דקות, ולא כמו שכתב הראש"ל ר' שלמה עמר שליט"א בשו"ת שמע שלמה.
ועתה ראיתי בס"ד שמרן שליט"א כתב כן בספרו ילקו"י הנד"מ בעמ' שלט. אך לא הבנתי דבריו בעניותי, כיון שבהלכה למעלה כתב לענין חיוב חיזור אחר מים לנטילת ידים שאם יש פקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל כאילו הוא שיעור מיל ויותר ולכן פטור, ומהמקור בהערה לכאורה משמע איפכא.
ושם בהערה כתב לענין ברכת הגומל ותפילת הדרך שאם נתעכב מחמת פקקי תנועה יותר ממהלך פרסה לא יברך הגומל, ולכאורה כיון שביאר שפטור לענין נטילת ידים למה לא יהיה חייב לענין ברכת הגומל, שהרי זה אותו יסוד שמחמת הפקקים הוה ליה שיעור פחות ממיל/פרסה כאילו הוא שיעור מיל/פרסה.
אשמח לתשובה גם לענין ההערה שמשמעותה איפכא מההלכה למעלה. וגם לגבי ברכת הגומל. תודה