זה לא "סך הכל" יש מקום גדול לשמוע מדבריו, תשובה שהיא מאתיים בכלל מנה. והיינו בזה שהוא פתח שדין של "סכנה" לעניין חיוב ברכת הגומל (וה''ה ברכת שעשה לי נס במקום הזה) אינו בהצלה בדרך של מלחמה שהוא דבר שאינו יוצא מדרך הרגיל (היינו טבע העולם שלא כ''א ודאי אמור להפגע בשעת מלחמה וכל שכן בחשש אזעקות גרידה כבנידו''ד) ומימלא השיב לקולא ויעץ כדבריך לפוטרו בחיוב ודאי של נסיעה כבשאר השנה , ובכלל הן אתה שומע לאו, ומשמע שאין בנידו''ד להחמיר בברכת הגומל בנסיעה כביהודה ושומרון דהכא לא חשיבה סכנה ממשית שיוצרת מדרך הרגיל. כך נראה ההשקפה ראשונה אך ודאי שלמעשה יש אולי מקום לחלק בדבריו שבע''פ...
נשמח אם אחד החסידים כאן היושבים ראשונה במלכות, יוציאו ביאור ברור מהמשנה למלך הראש''ל רבנו יצחק יוסף שליט''א לאור דבריו הנ''ל,