ידוע שאם אדם אכל כזית פת חייב לברך ברכת המזון מדרבנן.
ואם אכל כזית פת והשלים שביעתו על ידי שאר מאכלים חיב לברך מדאורייתא
וחידש באור לציון שאם אכל כזית פת והשלים שביעתו על ידי אורז חיב לברך רק מדרבנן כיון שאורז לא נאכל עם הפת.
השאלה היא מה דעת מרן זיע"א בנושא? האם יש למישהו מקור?
ואם אכל כזית פת והשלים שביעתו על ידי שאר מאכלים חיב לברך מדאורייתא
וחידש באור לציון שאם אכל כזית פת והשלים שביעתו על ידי אורז חיב לברך רק מדרבנן כיון שאורז לא נאכל עם הפת.
השאלה היא מה דעת מרן זיע"א בנושא? האם יש למישהו מקור?